تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۵۲۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پروانه بهره‌برداری ۸۰۰ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بازنگری شد

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروانه بهره‌برداری ۸۰۰ طرح صنعتی تولیدی استان از سال ۱۳۹۶ تاکنون پس از بررسی‌های کارشناسی بازنگری و تعیین تکلیف شده است.
پروانه بهره‌برداری ۸۰۰ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بازنگری شد

به گزارش می متالز، دارا فرامرزی یکشنبه اظهار داشت:برخی واحدهای صنعتی به دلیل ورود تکنولوژی های جدید و جایگزینی محصولات تازه به بازار فعالیت آنان مقرون به صرفه نیست که صاحبان آنها یا اقدام به اصلاح پروانه بهره برداری و تغییر کاربری می کنند و یا کارخانه تعطیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور هدفگذاری برای به ظرفیت واقعی رساندن واحدهای نیمه فعال و به چرخه تولید بازگرداندن واحدهای ارزشمند راکد اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ۳۰۰ واحد تولیدی استان پس از بررسی های کارشناسی از آمار واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد حذف شدند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون ۵۰۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد:یکی از برنامه‌های دولت برای رونق تولید در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

فرامرزی بیان کرد: هدف از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هموار کردن مسیر برای بازگشت واحدهای راکد و ایجاد راهکارهای جدید برای سرمایه گذاری در طرح‌های سرمایه گذاری است.

 از ابتدای تشکیل این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از یکهزار و ۱۰۰ مصوبه به تصویب رسیده است.

از این مجموع نیز تعداد ۶۸۰ مصوبه اجرایی و به مرحله اتمام رسیده که تعداد مصوبات عملیاتی شده ظرف یک سال گذشته این کارگروه نیز ۱۴۷ مورد بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که سبب ایجاد ۶۴ فرصت شغلی شده است.

فرامرزی همچنین از برنامه ریزی برای بازگرداندن ۲۵ تا ۳۰واحد دیگر راکد یا نیمه فعال تا پایان سال جاری خبر داد.

وی افزود: در میان این واحدهای چهار کارخانه شاخص وجود دارد که به چرخه تولید بازگشتن هر کدام از آنان حداقل ۲۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پرداخت تسهیلات نوسازی ماشین آلات صنعتی،تسهیلات رونق تولید،بخشودگی تامین اجتماعی و یارانه دستمزد از راهبردهای پیش بینی شده برای تحقق رونق صنعت در استان است.

براساس آخرین آمار که پارسال گزارش شد نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در پاییز پارسال ۱۲.۷ درصد بود که در رتبه یازدهم استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری کشور قرار دارد.

برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۷ درصد بوده است که یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

نرخ بیکاری پاییز ۹۷ در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴ درصد افزایش یافت.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

عناوین برگزیده