تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۵۲۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

تفکیک وزارت بازرگانی بر رونق تولید اثر منفی می‌گذارد/ مخالفت شدید مجلس در مقابل اصرار دولت

می متالز - عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن بر رونق تولید اثر منفی می گذارد چرا که مسئولین بازرگانی به دنبال واردات بیشتری هستند که بلای جان تولید داخل است.
تفکیک وزارت بازرگانی بر رونق تولید اثر منفی می‌گذارد/ مخالفت شدید مجلس در مقابل اصرار دولت

به گزارش می متالز، سید جواد حسینی کیا اظهار کرد: دولت برای جدا کردن وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن اصرار دارد در حالی که مجلس با این روند مخالف است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تفکیک این دو وزارتخانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و هم‌ چنین معطلی ۶ ماهه برای این رویداد جهت تفکیک ساختمان ها، انتخاب معاونان جدید و … از جمله معایب این اتفاق است که ما به شدت با آن‌مخالف هستیم.

حسینی کیا تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته معمولا این دو وزارتخانه ادغام شده اند لذا این کار غلط است؛ از طرفی در حال حاضر دریافت استعلام از یک نهاد حدود دو ماه زمان می برد و اگر این دو وزارتخانه تفکیک شوند همین زمان به چهار ماه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه صنعت و معدن بروکراسی اداری را بیشتر می‌کند، عنوان کرد: این اقدام هیچ تاثیری در تسهیل امور ندارد بلکه انجام کارها را با مشکلات بیشتری مواجه می کند، البته باید بخش بازرگانی این وزارت خانه بیشتر تقویت شود.

این‌ نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن بر رونق تولید نیز اثر منفی می‌گذارد چرا که مسوولان بازرگانی به دنبال واردات بیشتری هستند که بلای جان تولید داخل است.

عناوین برگزیده