تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۵۲۹۲۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیشنهاد نماینده مجلس به خودروسازها برای پرداخت بدهی‌ها

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازها باید از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد، مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
پیشنهاد نماینده مجلس به خودروسازها برای پرداخت بدهی‌ها

به گزارش می متالز، محمدرضا منصوری در خصوص بدهی خودروسازان به شرکت‌های قطعه ساز گفت: دو شرکت بزرگ خودروسازی درآمد زا بودند که به زیان انبوه رسیدند و این زیان انبوه را باید از محل فروش اموال مازاد همچون شعبه‌های خارج از ایران، انبارهای بی‌حد و حصر اطراف تهران و زمین‌ها جبران کنند و از فروش آنها مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس خواهان پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان است، افزود: بدهی خودروسازان به رقمی بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان رسیده که رقم بسیار زیادی است. از این رو خودروسازان باید اموال مازاد را فروخته و مدیریت هزینه کنند. به رئیس جدید ایران خودرو پیشنهاد می‌کنم تقاضا و سفارش هیچ نماینده یا مسوولی را برای بکارگیری نیروی جدید در این مجموعه اجابت نکند، ایران خودرو در دوران زیان دهی بین 4 الی 5 هزار نیرو استخدام کرد و این موضوع را همه مسوولان می‌دانستند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هم اکنون در آمد مجموعه‌ای مثل ایران خودرو صرف پرداخت مطالبات قطعه سازان و بانک‌ها باید باشد، گفت: با مدیریت هدفمند مشکلات خودروسازی مرتفع و به مرور زمان این خودروسازی بزرگ به یک مجموعه سود ده تبدیل می‌شود.حاکم بودن فساد در این خودروسازی‌ها سبب شده تا به جای استفاده از توان تولید قطعه سازان داخلی بر اساس برخی منافع همچنان به واردات قطعات روی خوش نشان دهند.

منصوری گفت: هم اکنون در حوزه لوازم خانگی تحریم بودن واردات موجب شده تا رونق صنایع لوازم خانگی محقق شود. برای قطعه نیز باید همین اتفاق بیفتد و خودروساز ملزم به استفاده از قطعات تولید داخل شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده