تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۵۴۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصمیم تازه بانک مرکزی برای شرکت های صادرکننده محصولات به دو کشور

می متالز - بانک مرکزی در تصمیمی تازه، مهلت ثبت اطلاعات اظهارنامه های صادرکنندگان به دو کشورهمسایه را برای ۱۵ روز تمدید کرد و نکاتی را اعلام کرد.
تصمیم تازه بانک مرکزی برای شرکت های صادرکننده محصولات به دو کشور

به گزارش می متالز، بانک مرکزی مهلت ثبت اطلاعات اظهارنامه های صادراتی صادرکنندگان به کشورهای عراق و افغانستان را برای ۱۰ الی ۲۵ شهریور تمدید کرد.

  1. نظر به اینکه تعدادی از صادرکنندگان مشمول بند ۷ تصویب‌نامه شماره ۵۵۳۰۰.۸۷۳۹ مورخ دوم اردیبهشت ۹۷ به کشورهای عراق و افغانستان که معادل ریالی ارز متعلقه را بر اساس اسناد و مدارک مثبته در طی دوره زمانی ۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷ دریافت کرده اند و علی‌رغم مهلت اعطایی اعلامی ۶ تیر ۹۸ کماکان موفق به ثبت اطلاعات اظهارنامه‌های صادراتی دوره فوق‌ در سامانه جامع تجارت- درگاه ثبت اطلاعات اظهارنامه‌های صادراتی افغانستان و عراق نشده‌اند از ۱۰ الی ۲۵ شهریور مهلت خواهند داشتند ضمن مراجعه به سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir بخش درگاه ثبت اطلاعات پروانه‌های صادراتی افغانستان وعراق نسبت به ثبت شماره کوتاژ اظهارنامه‌های صادراتی فوق‌ خود اقدام کنند.
  2.  همچنین صادرکنندگان مشمول بند ۷ تصویب‌نامه فوق‌ که از طریق بازارچه‌های مرزی در مقطع مورد نظر (۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷) نسبت به صادرات اقدام کرده اند نیز با مراجعه به سامانه جامع تجارت- درگاه ثبت اطلاعات اظهارنامه‌های صادراتی افغانستان و عراق از ۱۰ الی ۲۵ شهریور مهلت خواهند داشت نسبت به ثبت اطلاعات اظهارنامه‌های صادراتی از محل تمامی بازارچه‌های مرزی خود در تاریخ مورد نظر اقدام کنند.
  3.  پروانه‌های (کوتاژهای) صادراتی مربوط به دوره یاد شده که قبلاً توسط صادرکنندگان به منظور واردات خود و غیر، فروش در "سامانه‌ نیما" و "سامانه نظارت ارز (سنا)" مورد استفاده قرار گرفته و در ایفا تعهدات صادراتی صادرکنندگان محاسبه شده اند مورد پذیرش نخواهد بود.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده