تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۴۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط قیمت پوند بر اثر فشار بوریس جانسون

می متالز - بازارهای جهانی در ساعات معاملاتی امروز روند منفی را در پیش گرفتند در حالی که بدرفتاری های تجاری میان آمریکا و چین روزانه خسارت سنگینی را به بازارهای جهانی و بازارهای سهام وارد می کند.
سقوط قیمت پوند بر اثر فشار بوریس جانسون

به گزارش می متالز، افت قیمت پوند انگلستان به پایین ترین میزان نسبت به ژانویه ۲۰۱۷ به ثبت رسید در حالی که ناآرامی های سیاسی پس از روی کار آمدن بوریس جانسون و اختلافات پیش آمده در خصوص برگزیت موجب آشفتگی سیاسی در این کشور شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در تازه ترین اظهارات خود گفته است که به هر قیمتی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. وی متذکر شده است که اگر نمایندگان حزب وی از این موضوع حمایت نکنند، تا ۴۵ روز دیگر (۱۴ اکتبر) اعلام انتخابات زودهنگام خواهد کرد. به این ترتیب، پوند تحت فشار شدید قیمتی با افت همراه شده است.

در این میان، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت ۰.۷ درصدی همراه شده است در حالی که شاخص بورس بمبئی با افت بیش از ۱ درصدی معاملات را ادامه داده است .در بازار چین شاخص بلوچیپ CSI افت تقریبی را تجربه کرده است و شاخص نیکی ژاپن نیز ۰.۱ درصد منفی شده است.

در بازارهای اروپایی، شاخص یورواستاکس افت ۰.۰۹ درصدی را تجربه کرده است و دیگر بازارهای اروپایی نیز روند منفی شاخص ها را شاهد شدند.

عناوین برگزیده