تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۵۴۳۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وعده جدید برای تولید روزانه «خودرو»

می متالز - مدیرعامل جدید ایران خودرو با اعلام مهمترین برنامه ها و تاکید بر ساماندهی ارتباط مالی و کاری با قطعه سازان گفت: آمار تولید روزانه این شرکت درکمتر از دو ماه به حداقل دو هزار دستگاه خواهد رسید.
وعده جدید برای تولید روزانه «خودرو»

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی با اعلام برگزاری جلسه با تامین کنندگان محصولات خودرو گفت: با هماهنگی قطعه سازان و محوریت تشکل های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر به دنبال تحقق اهداف و برنامه های تولید خواهیم بود.

وی افزود: باید تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن ها و برعکس ممنوع باشد و همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول با تاکید بر پرداخت نظام مند، سیستماتیک و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض ، ادامه داد: برنامه تولید سال جاری ایران خودرو مشخص است و نیازمندی ها نیز تعیین شده و انتظار می رود با کمک تامین‌کنندگان در کمتر از دو ماه آینده ، تیراژ تولید روزانه به حداقل دو هزار دستگاه برسد.

مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان برسد و با همکاری قطعه سازان،‌ علاوه بر رضایت‌مندی مردم و مشتریان از انباشت سرمایه  قطعه ساز و خودروساز در پارکینگ ها جلوگیری شود و خودروهای کف پارکینگ براساس برنامه زمانبندی بزودی به صفر خواهد رسید.

وی تعامل نظام مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محورهای مهم دانست و ادامه داد: علاوه بر ایجاد تنوع در روش های تامین مالی ، باید به دنبال پرداخت نظام‌مند بود تا خودکفایی ایران خودرو محقق شود. همچنین توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات از مقوله های مهم بوده و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی شده است.

مقیمی افزود: تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده اما با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگشت . دراین میان با همت و ظرفیت های موجود قطعه سازان ، بخش زیادی از مشکلات حل شده و با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.

وی با اشاره به سهم 21 درصدی خودروسازان از ارزش افزوده بخش صنعت ، ادامه داد: توسعه خودکفایی از مهمترین برنامه های ایران خودرو بوده و باید طراحی محصولات جدید با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری شود.

عناوین برگزیده