تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۵۴۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیگیری در خصوص اختلال در سیستم معاملات آنلاین برخی کارگزاری‌ها؛

مدیرعامل کارگزاری فارابی: در جلسه هستم ...

می متالز - مدیرعامل کارگزاری فارابی در جواب پیگیری خبرنگار بورس نیوز در خصوص اختلال های پیش آمده در سامانه معاملات آنلاین این شرکت به گفتن جمله "عذرخواهی می کنم، جلسه هستم" اکتفا کرد.
مدیرعامل کارگزاری فارابی: در جلسه هستم ...

به گزارش می متالز، امروز نیز شاهد عرضه اولیه ای دیگر از سوی فرابورس بودیم. در این میان، موضوع تکراری در روزهای عرضه اولیه، اختلال در سامانه معاملات آنلاین شرکت ها است که موجب شد سهامداران در ثبت سفارش های خرید و فروش خود با مشکل اساسی مواجه شوند. این امر موجی از اعتراض را در میان اهالی بازار سرمایه برانگیخت اما پیگیری ها انجام شده توسط خبرنگار بورس نیوز به در بسته عذرخواهی خورد.

گویا اغلب کارگزاری هایی که نرم افزار رایان هم افزا (اکسیر) را بر روی سامانه معاملات آنلاین خود داشتند، با اختلال مواجه شده‎اند.

این اختلال بیش از همه برای سهامداران بازار پایه مشکل ساز شد؛ چرا که امروز آخرین روزی بود که سهامداران این بازار می توانستند نسبت به خرید یا فروش سهام خود اقدام کنند و نمادهای این بازار تا روز 25 شهریور ماه بسته خواهند شد. بنابراین، اندک فشار ناشی از تقاضا برای خرید عرضه اولیه، سیستم های معاملاتی را به مخاطره انداخت و در این بین، سهامداران به خصوص بازار پایه ای ها به دردسر افتادند. در شرایطی که بسترهای معاملاتی هنوز به‌روز نیستند و با اندک فشار تقاضا به مشکل برمی‎خورند، آیا بهتر نبود زمان ثبت سفارش برای عرضه اولیه به ساعات پس از بازار موکول می شد؟

عناوین برگزیده