تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۵۴۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش تنش های سیاسی در بازار، موجب رشد شاخص ها شد

می متالز - بازارهای آسیایی در ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که ریسک های سیاسی وارد بر بریتانیا و ایتالیا کمرنگ تر شده است.
کاهش تنش های سیاسی در بازار، موجب رشد شاخص ها شد

به گزارش می متالز، شاخص های معاملاتی در بازار امروز با کمی افزایش معاملات امروز را آغاز کردند و کاهش ریسک های سیاسی مترتب بر این بازار یکی از عوامل کاهش تنش ها در بازار بود.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی، اروپایی و بازار آتی آمریکا شاخص ها با روند مثبت همراه شدند و تمامی ۱۹ صنعت موجود در شاخص یورواستاکس روند صعودی را در پیش گرفتند.

در این بازارها، شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۸ درصدی معاملات خود را آغاز کرد و شاخص آتی اس اند پی با رشد ۰.۸ درصدی همراه شد.

شاخص فوتسی لندن توانست ۰.۴ درصد صعود کند و شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد.

بازار هنگ کنگ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ با روند صعودی شاخص های خود همراه شد. این در حالی استکه، کری لام،‌ رهبر اجرایی هنگ کنگ امروز (چهارشنبه) رسما لغو لایحه مناقشه برانگیز استرداد مظنونان قضایی خارجی از این دولتشهر به چین را که عامل اصلی به راه افتادن دور اخیر اعتراضات چند ماه گذشته در هنگ کنگ بوده پس گرفت.

اما در بریتانیا، افت چند روزه پوند انگلستان متوقف شد و در نهایت پارلمان این کشور در خصوص عدم توافق برای خروج از برگزیت به تصمیم گیری اولیه رسید.

عناوین برگزیده