به گزارش می متالز، عملیات تقویت سازه پهلوگیری سکوی PLQ میدان بلال به دلیل ایجاد ترک و شکستگی پایههای مربوط و همچنین احتمال سقوط آن به عمق ۶۵ متری دریا و روی خط لوله ۱۴ اینچی انتقال نفت میدان، به واحد تعمیرات زیر آب منطقه لاوان محول شد.
با بررسی و انجام اندازهگیریهای لازم از سوی کارشناسان تعمیرات زیر آب، طرح تقویت و مهار تنشهای وارد شده به این قسمت از سازه، با استفاده از Support Clamps در قالب گزارش مصور و محاسبات و نقشههای مربوطه تنظیم و با هدف بررسی و تائید به مسئولان منطقه ارائه شد.
ساخت کلمپهای مورد نظر با توجه به زوایای موجود روی پایههای سکو و اندازهگیریهای دقیق صورت گرفته در زیر آب و همچنین ضرورت استفاده از مصالح متناسب با وزن ۵۵ تنی پهلوگیری، با دقت و مهارت زیادی از سوی متخصصان واحد نوسازی و تعمیرات، به ویژه کارشناسان واحد جوشکاری و لولهکشی صنعتی به انجام رسید و کلمپها و بازوهای مورد نیاز پس از ماسهسایی و رنگآمیزی از سوی واحد تعمیرات مخازن در اختیار تعمیرات زیر آب قرار داده شد.
برنامهریزی برای اجرای این پروژه با چالشهای گوناگونی روبهرو بود که از آن جمله میتوان به وزن بسیار زیاد کلمپها و بازوهای ساختهشده اشاره کرد.
عملیات بارگیری و انتقال و نصب کلمپها که بیش از ۴ تن وزن داشت در تاریخ سوم شهریور ماه آغاز شد و با تلاش غواصان تعمیرات زیر آب منطقه لاوان، مجموعه اتصالات مورد نیاز پروژه با موفقیت در نقاط تعیین شده مطابق با طرح و نقشه ارائه شده نصب شد.