تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۵۵۱۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معتمدنیا:

تغییر قوانین بازار پایه لازم بود

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح قوانین بازار پایه باید به طور حتم اجرا می شد.
تغییر قوانین بازار پایه لازم بود

به گزارش می متالز، مجتبی معتمدنیا با بیان اینکه اکثر شرکت‌های حاضر در بازار پایه از سرمایه کمی برخوردارند، گفت: با توجه به وجود سرمایه کم در بازار پایه می‌توان با حجم قابل توجهی از سرمایه یک جریان معاملاتی را بر روی برخی از سهم‌ها ایجاد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طبق قانون موجود در بازار پایه، دامنه نوسان برخی از شرکت‌ها در بازار پایه باز و برخی دیگر با دامنه نوسان ۱۰ درصدی همراه بودند که به طور طبیعی امکان رشد آنها نسبت به باقی بازار بیشتر بود و همین امر زمینه ایجاد نابسامانی در بازار را فراهم می کرد.

وی با بیان اینکه زمانی که جریان نقدی از طریق دیگر بازارها و مردم عادی به سمت بازار سرمایه ورود می‌کند، گفت: با توجه به چنین شرایطی هیجان در این بازار به اوج می‌رسد و توجه افرادی که در بازار سهادار نبودند به سمت سرمایه‌گذاری در سهام مورد نظر جلب می‌شود این درحالیست که نسبت به میزان دارایی شرکت اطلاعات کافی وجود ندارد.

معتمدنیا اظهار داشت: ممکن است در کوتاه مدت سهم‌ها با رشد چشمگیری همراه شوند اما بعد از مدتی سهامداران متضرر و این ضرر دامن کل بازار را خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌ و برنامه‌هایی که از سوی دولت برای بازار سرمایه در نظر گرفته شده، به طور قطع نقدینگی بیشتری به سمت بورس هدایت می شود.

معتمدنیا با بیان اینکه سازمان بورس باید شرایط پذیرش برخی از شرکت‌ها در بورس و فرابورس را تسهیل کند، افزود: سازمان بورس باید با مدیرانی که به دنبال سنگ‌اندازی هستند تا عملکرد آنها تحت کنترل سازمان بورس قرار نگیرد برخورد قاطع داشته باشد.

عناوین برگزیده