تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۵۵۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

“ارفع” ۲۹۲ میلیارد تومان در مرداد ماه درآمد ساخت

می متالز - آهن و فولاد ارفع در مرداد ماه درآمد ۲۹۱ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان درآمد ساخته است که نسبت به تیر ماه درآمد شرکت ۴۸ میلیارد تومان افزایش یافت.
“ارفع” ۲۹۲ میلیارد تومان در مرداد ماه درآمد ساخت

به گزارش می متالز، آهن و فولاد ارفع در مرداد ماه درآمد ۲۹۲ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین درآمد تجمیعی ارفع در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان است. ارفع به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مبلغ ۲۱۹ میلیارد تومان درآمد ساخته است. میانگین درآمد ماهانه ارفع با رشد ۳۷ میلیارد تومانی به ۲۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

درآمد مرداد ماه ارفع نسبت به تیر ماه افزایش یافته است. ارفع در تیر ماه مبلغ ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد ساخته است و درآمد شرکت در مرداد ماه به ۲۹۲ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد مرداد ماه ارفع رشد ۴۸ میلیارد تومانی داشته است.

افزایش مقدار فروش شمش در بازار داخل و صادراتی

مقدار فروش ارفع از ۶۵ هزار و ۱۵۴ تن شمش در تیر ماه به ۷۷ هزار و ۶۳۲ تن شمش در مرداد ماه رسیده است. بنابراین مقدار فروش شمش در مرداد ماه نسبت به تیر ماه رشد ۱۲ هزار و ۴۷۸ تنی داشته است.

جزییات مقدار فروش نشان می‌دهد، مقدار فروش صادراتی شمش افزایش یافته است و از ۱۵ هزار و ۴۲۹ تن به ۲۰ هزار و ۲۱۶ تن رسیده است. به عبارتی فروش شمش صادراتی در مرداد ماه رشد ۳۱ درصدی داشته است. همچنین فروش شمش در داخل نیز افزایش داشته است. مقدار فروش شمش داخلی از ۴۹ هزار و ۷۲۵ تن در تیر ماه به ۵۷ هزار و ۴۱۶ تن در مرداد ماه رسیده است. بنابراین فروش شمش داخلی نیز رشد ۱۵ درصدی داشته است.

مسیر متفاوت نرخ فروش شمش

نرخ فروش شمش صادراتی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش داشته است. هر تن شمش صادراتی در تیر ماه به قیمت ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان معامله شده است و در مرداد ماه نرخ فروش این محصول به ۴ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب نرخ فروش شمش صادراتی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه ۳% کاهش یافته است.

هر تن شمش داخلی در تیر ماه به قیمت ۳ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله شده است که قیمت آن در مرداد ماه به ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. بنابراین قیمت هر تن شمش داخلی رشد یک درصدی (معادل ۳۶ هزار تومان به ازای هر تن) داشته است.

بنابراین با توجه به افزایش در مقدار فروش، چه در بازار داخل و چه در بازار صادراتی، درآمد مرداد ماه ارفع رشد ۴۸ میلیارد تومانی داشته است و به ۲۹۱ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان رسیده است.

پوشش ۳۸ درصدی مقدار فروش

ارفع برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸مقدار فروش ۸۸۰ هزار تنی را برآورد کرده است. با توجه به اینکه مقدار فروش ۵ ماهه شرکت ۳۳۲ هزار و ۳۲۹ تن است، شرکت توانسته است ۳۸ درصد از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد.

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند