تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۵۵۳۰۷
سرویس خبر : محیط زیست

2 پهنه معدنی در کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری شد/ یافتن 5محدوده فسفات و بوکسیت

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو دو پهنه معدنی در کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری کرده که در یکی از آن‌ها به پنج محدوده فسفات و بوکسیت دست یافته است.
2 پهنه معدنی در کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری شد/ یافتن 5محدوده فسفات و بوکسیت

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور عصر امروز در نشست شورای معادن در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایمیدرو دو پهنه را در استان کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری کرد، اظهار داشت: در یکی به نتیجه نرسید و در دیگری پنج محدوده فسفات و بوکسیت پیدا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای علاقمند به سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است تا بتواند سرمایه گذاری را فراهم کند.

وی لازمه انجام این کار را اکتشافات در مرحله نخست دانست و گفت: در این زمینه مکاتبه‌ای با شرکت ملی نفت صورت گرفت.

این مسوول با اشاره به مساحت 16 هزار کیلومتر در استان اضافه کرد: اکتشافات ما در استان 3 هزار کیلومتر است که تنها در دو هزار کیلومتر مواد معدنی شناسایی شده و با مانع‌تراشی منابع طبیعی همراه است.

غریب‌پور در خصصو معدن فسفات چرام به عنوان یکی از ظرفیت‌های معادن در استان گفت:  100 میلیون یورو سرمایه گذاری معطوف به اکتشاف در این معدن است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران از اکتشاف به اولویت مهم در ایمیدرو نام برد و افزود:300 هزار کیلومتر مربع برنامه اکتشافی داریم که از این میزان 9 هزار و 800 کیلومتر پهنه جدید در کهگیلویه و بویراحمد تعریف شده است.

غریب‌پور لازمه سرمایه‌گذاری در معادن را شناسایی ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: اولویت ما بخش خصوصی است.

این مسوول اضافه کرد: معدن و صنایع معدنی می‌تواند نقش کلیدی در توسعه داشته باشد.

وی گفت: توسعه پایدار و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در ایمیدرو نیز اولویت حفظ محیط زیست خواهد بود.

غریب‌پور اظهار داشت: در بخش معادن کوچک مقیاس هر تعداد پروژه اعلام کنند روی آن کار می‌کنیم تا آن‌ها فعال شوند.

وی با اشاره به ظرفیت معادن در استان گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های زاگرس نشین برای اجرای برنامه عظیم اکتشافی انتخاب شده است.

عناوین برگزیده