تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۵۵۴۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت زنجان سه هزار میلیارد تومان است

می متالز - ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت این استان را سه هزار و ۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی در استان هستیم.
سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت زنجان سه هزار میلیارد تومان است

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده سرمایه‌گذاران از کشورهای ژاپن، آلمان، ترکیه و چین و در زمینه‌های تولید فولاد، دخانیات، اسقاط خودرو، تولید مواد شوینده و واگن‌سازی در حال فعالیت هستند.

وی  با بیان اینکه واحدهای بزرگی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: واحد جِی تی آی پارسیان با ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده و هم‌اکنون ۳۰ درصد از بازار داخل کشور را پوشش می‌دهد.

این مسوول افزود: این مجموعه به دنبال افتتاح طرح توسعه و راه‌اندازی خط فرآوری توتون است که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای آن بالغ بر  ۱۲۲ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از ایجاد پروژه عظیم البرز ناب آرش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این واحد که به عنوان بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور به شمار می‌رود در زمینه تولید فولاد با ظرفیت یک میلیون تن فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح نیز بالغ بر یکهزار میلیاردتومان است.

فغفوری خاطرنشان کرد: واحد تولید مواد شوینده توسط شرکت پاک‌حیات نیز یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ استان توسط سرمایه‌گذاران خارجی است که با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز ۳۰ میلیون دلار و اشتغالزایی آن ۳۰۰ نفر است.

فغفوری اظهار داشت: واحدهای فوکا صنعت، مجتمع آندیا فولاد، آهن و فولاد زنجان سهند و طرح معدنکاران پیشرو آسیا نیز از دیگر پروژه‌هایی است که توسط سرمایه‌گذاران خارجی در استان راه‌اندازی شده است.

عناوین برگزیده