تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۵۵۶۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردهمایی سالانه مسوولان روابط عمومی و بین الملل سازمان نظام مهندسی معدن استان ها

می متالز - گردهمایی سالانه مسوولان روابط عمومی سازمان­های نظام مهندسی معدن استان­ ها، روز چهارشنبه مورخ 1398/06/06از ساعت 9 تا 17 بعد از ظهر در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. این گردهمایی میزبان داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان و همچنین محمدرضا انواری، مدرس دانشگاه و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت و مشاوران و مدیر کل امور استان های این مرکز بود.
گردهمایی سالانه مسوولان روابط عمومی و بین الملل سازمان نظام مهندسی معدن استان ها

به گزارش می متالز، در ابتدا فاطمه شالچیان، مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان ضمن خیر مقدم، برنامه این نشست یک روزه را تشریح کرد و در ادامه، انواری با تبریک هفته دولت، در خصوص نقش و اهمیت روابط عمومی­ ها در یک سازمان، توضیحاتی را ارائه کرد و افزود، در شرایط کنونی نوع کار روابط عمومی ­ها سخت تر و پیچیده­ تر از گذشته شده و با توجه به گستره فعالیت­ ها، انتظارات بسیار زیادی از این حوزه می­ رود. او سپس به تعدادی از سر فصل­ های کاری حوزه روابط عمومی اشاره نمود و اولین موضوع مهم در حوزه فعالیت روابط عمومی را، توجه به افکار عمومی دانست و توجه به رسانه­ ها را یکی دیگر از عناوین کاری مهم این حوزه برشمرد و گفت: انعکاس به موقع اخبار پیش از شکل گیری برخی تحلیل های نادرست، بسیار اهمیت دارد. توسعه همکاری فی ما بین روابط عمومی­ های سازمان­ های صمت و سازمان­ های نظام مهندسی معدن استان ­ها از نکاتی بود که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت با تاکید بر آن، اعلام کرد راهکارها و دستورات لازم به منظور اجرایی شدن این امر، به استان­ ها ابلاغ خواهد شد.

داریوش اسماعیلی، رئیس سازمان نیز اهمیت روابط عمومی ­ها را در دوره ششم بیان کرد و گسترش فعالیت این حوزه را در استان­ ها خواستار شد و تاکید کرد در سند استراتژی 6 ساله سازمان برنامه‌ه­ای ویژه­‌ای برای گسترش این بخش دیده شده ­است. ایشان تعامل با رسانه‌­ها و حضور دائم و مثبت و موثر در رسانه­‌ها را یک ضرورت برای سازمان دانست و از همکاری با روابط عمومی­‌های سازمان­‌های صمت و دیگر ارگان­‌های مرتبط با سازمان استقبال کرد و با تعریف نقش جایگاه سازمان در فعالیت­ه‌ای معدنی، واگذاری امور حاکمیتی در بخش معدن را از سوی وزارت صمت خواستار شد.

در بخش دوم این برنامه، پیشنهادات و مشکلات استان­‌ها که قبلا ارسال و جمع بندی شده بود، بررسی و پاسخ­‌های لازم توسط رئیس سازمان و مدیر امور روابط عمومی داده شد. این جلسه چندین مصوبه نیز داشت که مقرر شد توسط رئیس سازمان ابلاغ گردد.

پایان بخش این گردهمایی، برگزاری یک کارگاه آموزشی 3 ساعته با حضور حسن بشیر، استاد برجسته دانشگاه امام صادق (ع) بود.

عناوین برگزیده