تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۵۵۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رفتارهای مسالمت آمیز تجاری، شاخص ها را سرخوش کرد

می متالز - بازارهای آسیایی در پی امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات بین آمریکا و چین و همچنین اجرای برنامه محرک اقتصادی توسط بانک مرکزی اروپا، با روند افزایشی همراه شدند.
رفتارهای مسالمت آمیز تجاری، شاخص ها را سرخوش کرد

به گزارش می متالز، تأخیر دو هفته ای در اعمال تعرفه ۳۰ درصدی بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی موجب کاهش تنش ها میان این دو کشور شد.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشته است که چین بخشی از تعرفه تنبیهی بر روی کالاهای آمریکایی را ملغی کرده است و با توجه به همزمانی زمان افزایش تعرفه ها با جشن ۷۰ سالگی جمهوری خلق چین، آمریکا هم افزایش ۵ درصدی تعرفه ها را دو هفته به تاخیر می اندازد.

این روند مسالمت آمیز موجب شد شاخص آسیا پاسفیک در آغاز ساعات معاملاتی امروز با رشد ۰.۳ درصدی همراه شود در حالی که بورس هنگ کنگ در تعطیلات به سر برد و هیچ فعالیتی نداشت.

در بازار ژاپن، نیز شاخص نیکی با رشد یک درصدی همراه شد.

ایتسی وک، مدیر بازارهای چهانی در موسسه مدیریت مالی ناتیکسیس در این خصوص بیان داشت: ریسک دارایی ها به دلیل اجرای سیاست های مناسب مالی، از حمایت های مطلوبی برخوردار شده است. به نظر می رسد این روند برای چند هفته ادامه دار شود و موج مثبت ایجاد شده از بازارهای اروپایی به دیگر بازارهای جهانی حرکت کند.

وی در این خصوص افزود: اما باید قبول کنیم که نگرانی های ناشی از رشد اقتصادی در جهان و همچنین جنگ های تجاری خاتمه نیافته است و این سیاست های مالی تنها یک مسکن برای چند هفته است. برای ادامه روند رو به رشد در بازارهای سهام نیاز است که رشد اقتصادی در کشورها کاملا قابل لمس باشد.

با وجود مناقشات تجاری میان آمریکا و چین، این دو کشور روز پنجشنبه معاملات تجاری جدیدی را آغاز کردند. به این ترتیب، چین با خرید محصولات کشاورزی آمریکا در روز پنجشنبه تهدیدهای افزایش نرخ تعرفه در روزهای آتی را کاهش داد در حالی که به نظر می رسد هر دو کشور برای دور جدید مذاکرات تجاری آماده می شوند.

در بازارهای آمریکا، شاخص اس اند پی با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و به رکوردی جدید نزدیک شد. شاخص نزدک هم بدون تغییر به معاملات ادامه داد در حالی که شاخص داوجونز رشد ۰.۱ درصدی را شاهد بود.

اما در بازارهای اروپایی، بانک مرکزی این منطقه با کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بهره این متغیر را به ۰.۵ درصد رساند و این تصمیم یک گام بزرگ برای اجرای سیاست های پولی و مالی در منطقه اروپا قلمداد شد.

به این ترتیب در بازارهای این منطقه شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۰۹ درصدی همراه شد و شاخص داکس آلمان بدون تغییر به معاملات خاتمه داد. کک فرانسه نیز با رشد ۰.۰۱ درصدی همراه شد در حالی که شاخص اصلی بورس سوئیس هم بدون تغییر معاملات را خاتمه داد.

عناوین برگزیده