تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۵۵۷۰۹
سرویس خبر : انرژی
آقای محمدرضا منصوری:

کاهش تعهدات ایران در برجام حق مردم ایران است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: کاهش تعهدات ایران در برجام دست ما را در مذاکرات باز می‌گذارد
کاهش تعهدات ایران در برجام حق مردم ایران است

به گزارش می متالز، محمدرضا منصوری با اشاره به اینکه کاهش تعهدات ایران در برجام دست ما را در مذاکرات باز می‌گذارد، گفت: برداشتن گام سوم حق مردم ایران است.

وی درباره برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران افزود: طبیعی بود که ما قدم‌هایی را رو به عقب برداریم؛ در زمان امضای برجام کوتاه آمدن ما از برنامه هسته‌ای و حضور در پای میز مذاکره باعث شد، برجامی امضا شود که اتفاقاتی را در زمینه معیشت برای مردم رقم زد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه از یک جایی به بعد طرف‌های برجامی به تعهداتشان متعهد نبودند، گفت: لازم بود ما قدم‌هایی را رو به عقب برداریم، تا دستمان در مذاکره خالی نباشد. گام سوم می‌تواند بدعهدی طرف‌های برجامی را نشان دهد.

منصوری با بیان اینکه برجام نشان داد ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم چرا که رهبری در این زمینه فتوا داده اند، تاکید کرد: ما باید در مذاکره دست پر بایستیم و اگر مذاکره‌ای انجام می‌شود و آن‌ها می‌خواهند به تعهداتشان برگردند ما هم باید به روز‌های بعد از برجام برگردیم و این حق مردم است.

وی افزود: اروپا در برجام نشان داد نتوانسته مستقل از آمریکا عمل کند و در حال حاضر افکار عمومی جهان می‌داند که اروپا قدرت مستقل از آمریکا ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در انتقاد به بدعهدی‌های اروپا در برجام هم گفت: ما در حال حاضر حتی نفت در برابر غذا یعنی چیزی که عراقی‌ها از آن بهره‌مند هستند هم دریافت نمی‌کنیم.

عناوین برگزیده