تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۵۵۷۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۲۳میلیارد ریال در بخش معدن هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

می متالز - بخش خصوصی در حوزه معادن هرمزگان در پنج ماهه اول امسال ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.
۱۲۳میلیارد ریال در بخش معدن هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

به گزارش می متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز شنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه هفت فقره پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: بخش خصوصی برای بهره برداری از این معادن بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با این میزان سرمایه گذاری، زمینه اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

سعدینی تاکید کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.

در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

عناوین برگزیده