تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۵۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شهریور ماه امسال برگزار می شود:

دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایرانی در کی یف

می متالز - دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در شهر کی یف شهریور ماه سالجاری برگزار می شود.
دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایرانی در کی یف

نمایشگاه فرصت مناسبی جهت حضور و فعالیت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت  فراهم می کند تا با حضور خود  زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو طرفه را به  وجود آورند .
دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در اوکراین به تاریخ 21 لغایت 24 شهریور ماه امسال توسط شرکت همکاران تجارت فرتاک برگزار خواهد شد و همزمان با برگزاری نمایشگاه جلسات B2B برای مشارکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش ، ششمین کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اوکراین به ریاست وزیر جهاد کشاورزی در اسفند ماه 1395 برگزار شد و تفاهم‌نامه همکاری بین دو طرف در زمینه‌های مختلف من جمله در بخش‌های صنعتی،معدنی ، نفت، گاز، تجارت ، سرمایه گذاری امضاء شد.

گفتنی است ، کشور اوکراین به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی در شرق قاره اروپا و بعنوان پرجمعیت ترین کشور اروپایی، پتانسیل بالایی جهت صادرات و ارتباط بنی ایران و سایر کشورهای اروپایی را دارد و اراده دو دولت در گسترش روابط که در سفرهای سال گذشته مقامات عالی رتبه از هر یک از دو کشور به کشور دیگر مشهود بود، گویای آن می‌باشد، همکاری‌های تجاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اوکراین که منجر به حذف عوارض گمرکی در صادرات کالاهای اوکراینی به اروپا و همچنین امکان استفاده از مسیرهای ترانزیتی و متنوع بین ایران و اوکراین، فرصت مناسبی برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در بهره‌برداری از موقعیت اوکراین برای صادرات کالاهای خود به اروپا نیز می‌باشد.
 
 از سوی دیگر کشور اوکراین در بخش فنآوری ، علوم و انفورماتیک از جمله کشورهای توسعه یافته و مترقی می‌باشد که همکاری‌های متقابل می‌تواند برای شرکت‌های ایرانی و اوکراینی، هر دو مؤثر باشد. از این روی سطح ارتباطات تجاری و گردش مالی بین دو کشور توسعه خواهد یافت .

عناوین برگزیده