تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۵۶۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن روی میشیگان در انتظار آخرین مجوز برای بهره‌برداری است

می متالز - آغاز به کار معدن روی میشیگان تحت نظر شرکت کانادایی آکویلا ریسورسز که قرار بود در سال 2017 فعالیت خود را آغاز کند، به دلیل نگرفتن چهارمین و آخرین مجوز مورد نیاز که مجوز زیست‌محیطی آن بود تا سال آینده میلادی به تعویق افتاد.
معدن روی میشیگان در انتظار آخرین مجوز برای بهره‌برداری است

علت صادر نشدن مجوز برای معدن میشیگان، قدیمی بودن اطلاعات تالاب‌های ارائه شده در این منطقه گزارش شد و از شرکت کانادایی آکویلا ریسورسز (Aquila Resources) خواسته شد تا اطلاعات جدیدی از تالاب‌های اطراف معدن تهیه و ارایه کنند. این معدن در نزدیکی رودخانه منومینی (Menominee) واقع گردیده و افزایش بارندگی در سال‌های اخیر موجب افزایش تالاب‌های اطراف آن نیز شده است که باید تمامی این اطلاعات به‌روز شود.

باشگاه سیرا (Sierra Club) به‌عنوان یکی از هوادارن محیط زیست، که از مخالفان زیست‌محیطی این پروژه است، نزدیکی این معدن به رودخانه منومینی را علت مخالفت خود بیان داشته است. این رودخانه در شمال غربی میشیگان واقع شده است و تا شمال شرقی ویسکانسین ایالات متحده آمریکا نیز ادامه دارد. علاوه بر وجود تالاب، این رودخانه و حوزه اطراف آن به لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد و همین امر موجب مخالفت‌هایی نظیر مخالفت گروه سیرا شده است. این رودخانه در گذشته در حکم دالانی برای سفر در تاریخ بوده و اطراف آن محل شکل‌گیری تمدن بومیان سرخ‌پوست این منطقه بوده است.

مسئولین شرکت آکویلا اعلام کرده‌اند که سایر اطلاعات مورد نیاز را طی هفته‌های آتی اعلام خواهند کرد، اما با توجه به اینکه بیش از دو سوم سال 2017 گذشته است، تصمیم‌گیری درباره آینده این معدن تا سال بعد میلادی ادامه خواهد داشت. در طول 10 سال گذشته، شرکت آکویلا ببه‌همراه شرکای جوینت ونچرش، بیش از 75 میلیون دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در حال حاضر امید دارند که با بهره‌برداری از معدن میشیگان، سرمایه آن‌ها بازگردد. با توجه به شرایط فعلی بازار روی و بالا بودن قیمت جهانی، در حال حاضر بهترین زمان برای بهره‌برداری از این معدن است، اما فعالان محیط زیست نیز به‌دلیل موقعیت مکانی این معدن با این امر مخالف هستند.

طول عمر این معدن 16 سال تخمین زده شده است و انتظار می‌رود که 721 میلیون پوند روی، 523 هزار اونس طلا، 74 میلیون پوند مس، 4.6 میلیون انس نقره و 21 میلیون پوند سرب از این معدن برداشت شود. گفتنی است که منطقه میشیگان، تا به حال معدن روی نداشته است اما در این منطقه نمک، نیکل، مس و سنگ آهن برداشت می‌شود.

این معدن جزء دارایی‌های معدنی شرکت کانادایی آکویلا ریسورسز محسوب می‌شود. با این وجود کانادا خود دارای ذخایر نسبتا غنی از روی است. بر‌اساس اطلاعات سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا، میزان ذخایر روی کانادا 5 میلیون و 700 هزار تن برآورد شده است، که این میزان سهم 2.6 دصدی کانادا از ذخایر جهانی روی را نشان می‌دهد. میزان تولید معدنی روی کانادا نیز در سال 2016 معادل 310 هزار تن بود که سهم این کشور از تولید معدنی روی دنیا را 2.6 درصد قرار می‌دهد. در نمودار 1 میزان تولید معدنی روی کانادا در سال‌های گذشته آورده شده است. همان‌طور که مشاهده می‌شود، میزان تولید معدنی روی این کشور پس از سال 2012 روند کاهشی را طی کرد.

عناوین برگزیده