تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۵۶۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
ساداتی‌نژاد:

گران‌فروشی ۵۰دلاری فولاد خام به تولیدکنندگان داخلی/ لزوم اقدام عاجل وزیر صنعت برای نجات صنایع نورد فولاد

می متالز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: درحال حاضر قیمت فولاد در بورس ۵۶۱دلار است در حالی که فولاد خوزستان همین فولاد را با قیمت ۵۰۰تا ۵۱۰ دلار صادر می‌کند.
گران‌فروشی ۵۰دلاری فولاد خام به تولیدکنندگان داخلی/ لزوم اقدام عاجل وزیر صنعت برای نجات صنایع نورد فولاد

سید جواد ساداتی‌ نژاد در خصوص مشکلات صنایع فولاد کشور، اظهار داشت: در آستانه شروع به ‌کار وزیر صنعت، معدن و تجارت هستیم و امیدواریم مشکلات حوزه فولاد کشور را که موجب بیکاری بخش زیادی از کارگران این صنعت شده است، برطرف کند.

نماینده مردم کاشان و آران‌بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلی کنونی از ابتدای سال 96 به‌وجود آمده است، گفت: صنعتگران عرصه آهن در تامین مواد اولیه خود که شمش فولاد است مشکل دارند، اما متاسفانه فولاد خوزستان شمش فولاد تولیدی خود را صادر می‌کند و در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است و تامین مواد اولیه صنایع داخلی باید در اولویت قرار به‌گیرد، افزود: با صادرات مخالف نیستیم اما باید تولید مازاد نیاز بر داخل صادر شود درحال حاضر قیمت فولاد در بورس 561دلار است در حالی که فولاد خوزستان همین فولاد را با قیمت 500تا 510 دلار صادر می‌کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه درحال‌حاضر 50 دلار فولاد به صنعت داخل گران‌تر از فولاد صادراتی فروخته می‌شود، تصریح کرد: این مسئله به‌صورت صد‌درصد با اقتصاد مقاومتی مغایرت دار، نمی‌توانیم شعار اشتغال و تولید بدهیم اما ضد آن عمل کنیم.

کارخانه فولاد کبیر آران‌بیدگل تقریبا تعطیل شده است

این نماینده مرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخواست ما این است وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به سوابق اجرایی که دارد در این خصوص رسیدگی داشته باشد، اضافه کرد: روز گذشته 300نفر در کارخانه فولاد کویر آران بیدگل از کار بیکار شدند، تقریبا ماه گذشته نیز 200نفر دیگر اخراج شدند، این یعنی کارخانه تقریبا تعطیل شده، که علت آن عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جلسه‌ای که در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی برگذار شد تصویب شد تا فولاد خام 5درصد زیر قیمت صادرات در اختیار واحدهای صنعتی قرار بگیرد، نمی‌گویم 5درصد زیر قیمت صادرات بلکه درخواست داریم با همان قیمت صادراتی فولاد خام در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما این اتفاق صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: قرار بود 20هزارتن فولاد خام در بورس عرضه شود اما 5هزارتن به بورس وارد شد، حل این مشکل نیازمند اقدام عاجل وزیر صنعت، معدن و تجارت است؛ فارغ از بحث اشتغال جدید باید اشتغال موجود را باید تثبیت کنیم.

عناوین برگزیده