تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۵۶۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق مشترک ایران و عمان و منطقه آزاد صلاله

می متالز - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان طی سفر به عمان با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صلاله تفاهمنامه‌ همکاری امضار کرد.
امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق مشترک ایران و عمان و منطقه آزاد صلاله

به گزارش می متالز، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان طی سفر به عمان با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صلاله تفاهمنامه‌ همکاری امضار کرد.

بر اساس این تفاهمنامه که میان محسن ضرابی و علی تبوک به امضا رسید، منطقه آزاد تجاری صلاله تسهیلات و امکانات بیشتری را در اختیار تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی قرار می‌دهد. همچنین اعزام و پذیرش فعالان اقتصادی به منطقه آزاد صلاله پس از این تنها از طریق اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان انجام می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این سفر همچنین در دیدار با مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه قطر، مدیرعامل منطقه آزاد صحار، رئیس اتاق صنعت و تجارت عمان و همچنین سفیر ایران در مسقط، مشکلات و نیازهای فعالان بخش خصوصی برای افزایش همکاری‌های تجاری با عمان را مورد بررسی قرار داد.

ضرابی در این دیدارها، مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی ایران و راهکارهای پیشنهادی اتاق مشترک ایران و عمان را مطرح کرد. افزایش خطوط هوایی، تسهیل صادرات مجدد، ترانسشیپ  کالاهای ایرانی، تهاتر کالا میان دو کشور و تسهیل افتتاح حساب بانکی برای تجار ایران بخشی از این موارد بود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد