تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۵۶۸۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

در بازار سنگ آهن و فولاد قیمت‌ها به کف رسید

می متالز - بررسی بازار فولاد منطقه و آسیا در ادامه به حضور تقدیم می‌شود.
در بازار سنگ آهن و فولاد قیمت‌ها به کف رسید

به گزارش می متالز، بهای بیلت CIS به کف قیمتی خود رسیده است و ۳۶۰ تا ۳۷۰ دلار فوب دریای سیاه معامله می‌شود و فولادسازان از پذیرش قیمت های کمتر اجتناب می کنند و خریداران هم به معاملات بازگشتند.
برخی فولادسازان محموله‌های آخر آگوست و اوایل سپتامبر را ۳۶۰ دلار فوب پیشنهاد می‌دهند اما برخی دیگر پیشنهاد محموله جدیدی را معرفی نکردند. همچنین فولادسازان اسلب را با ۷.۵ دلار کاهش ۳۸۵ دلار فوب پیشنهاد می‌دهند.
هند یک محموله بیلت را به بهای ۴۱۰ دلار CFR تایلند فروخت و ترکیه نیز یک محموله بیلت را ۴۱۰ دلار CFR شرق آسیا فروخته است.
فولادسازان تایوانی به دنبال خرید بیلت به عنوان جایگزینی برای قراضه هستند و به زودی خریدها نهایی خواهد شد. بهای هر تن قراضه وارداتی ترکیه اچ ام اس ۸۰۲۰ با یک دلار افزایش به ۲۴۱ دلار CFR رسیده است.
با توجه به تعطیلات پیش رو در بازار چین و نزدیکی به آن، روند آرامی در بازار آهن و فولاد پیش‌بینی می‌شود و لذا هر تن بیلت ۳۳۸۰ یوان اعلام می‌گردد که ۱۰ یوان افزایش را نشان می‌دهد.
بهای هر تن میلگرد امارات هم با ۴ دلار کاهش، ۵۲۳ دلار درب کارخانه است و فولادسازان ترکیه‌ای نیز در هفته گذشته محموله‌های میلگرد و مفتول به مقصد سنگاپور، یمن و کنگو فروختند و هر تن میلگرد ترکیه ۴۱۲ دلار فوب ارزیابی شده است.
شاخص میلگرد CFR آسه آن با ۱۶ دلار کاهش به ۴۴۶ دلار تحویل سنگاپور رسیده و ترکیه یک محموله ۶۰ هزار تنی را ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار CFR سنگاپور فروخته است. میلگرد چین اما برای خریداران سنگاپوری با قیمت‌های ۴۷۵ دلار CFR جذاب نبود.
ورق کلاف گرم از کره، هند و CIS با قیمت‌های رقابتی این هفته در ترکیه در دسترس بود و محموله‌های CIS حدود ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار CFR شنیده می‌شود در حالی که پیشنهادات از آسیا حداکثر ۴۶۴ دلار بود و فولادسازان ترکیه قیمت‌های ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلاری درب کارخانه را برای تحویل اکتبر پیشنهاد می‌دادند. ورق کلاف سرد ترکیه نیز با ۱۰ دلار کاهش به ۵۴۰ دلار درب کارخانه رسیده است.

منبع: نرخ باکس
عناوین برگزیده