تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۵۸۵
کد خبر: ۵۶۹۱۴

معرفی کتاب "بازسازی معادن"

می متالز - از این پس کتاب های منتشر شده حوزه معدن را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه می نماییم. در بخش دهم از سری برنامه های معرفی کتاب، به معرفی کتاب "بازسازی معادن" خواهیم پرداخت.
معرفی کتاب "بازسازی معادن"

به گزارش می متالز، دسترسی به مواد معدنی از ضروریات اولیه انسان امروزه محسوب می ‌ شود. اصولا یکی از دو صنعت زیربنایی، صنعت معدنکاری است که مواد اولیه صنایع روبنایی مثل برق، فولادسازی، ماشین سازی، پتروشیمی و غذایی را تامین می ‌ کنند.

بدون دسترسی به مواد معدنی و استخراج آن ‌ها شاید بشر امروزه به این درجه از تکنولوژی و رفاه و آسایش نمی ‌ رسید. بنابراین چگونه می توان به این دو هدف که به ظاهر متقابل یکدیگرند رسید. برای رفع این مشکل عملیات بازسازی پیشنهاد می ‌ شود که به واسطه ‌ آن می ‌ توان زمین ‌ های استخراج شده را به گونه ‌ای آماده کرد که بتوان از آن استفاده مجدد نمود.

کتاب بازسازی معادن تالیف مرتضی اصانلو است که توسط دانشگاه امیرکبیر منتشر شده است. این کتاب در 230 صفحه به چاپ رسیده است و شامل 12 فصل می باشد.

این کتاب در فصل اول با عنوان کلیات به ارائه مقدمه و تعاریف پرداخته است و فصل دوم آن تحت عنوان برنامه ریزی جهت بازسازی می باشد. فصل سوم نکات فنی و اقتصادی در بازسازی را ارائه نموده و در ادامه فصل چهارم نوع عملیات در بازسازی، فصل پنجم تاثیرات فعالیت های معدنی بر محیط زیست، فصل ششم موارد استفاده زمین های استخراج شده، فصل هفتم محدودیت ها برای رشد گیاهان، فصل هشتم آماده سازی سطح برای استفاده مجدد، فصل نهم عوامل زیست محیطی موثر بر بازسازی، فصل دهم شکل دهی زمین و تاثیر آن در گیاهکاری، فصل یازدهم انتخاب گونه های گیاهان و فصل دوازدهم مدیریت بعد از بازسازی را مورد بررسی قرار می دهد.

 

 

نظرات بینندگان
غلام حسن
Afghanistan
تاریخ : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
محترم در مورد خرید کتاب مشکل ندارم ولی خودم از افغانستان هستم شرایط خرید تان برای افراد خارج از ایران کمی مشکل داره ما که حساب بانکی ایرانی نداریم ای کاش از حساب بانکی افغانستان هم میشد که خرید کرد.
عناوین برگزیده