تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۳۰
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۵۷۲۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیگیری مشکل سنگ‌آهن ذوب‌آهن از وزیر صنعت

می متالز - نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حضور وزیر صنعت در اصفهان بهترین فرصت برای پیگیری مسأله تأمین سنگ‌آهن ذوب‌آهن است و درصدد هستیم در زمان حضور وزیر، این مشکل را به طور کامل با وی مطرح کرده و آن را حل کنیم.
پیگیری مشکل سنگ‌آهن ذوب‌آهن از وزیر صنعت

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر امروز در خصوص مشکلات تأمین سنگ‌آهن در کارخانه ذوب‌آهن و دیگر فولادسازان کشور اظهار کرد: این مشکل مدتی است که گریبان گیر ذوب‌آهن شده و ما نیز از طریق معاون امور صنایع معدنی وزارت صنعت پیگیر آن بوده‌ایم و درخواست‌هایی را در این رابطه به وزارت صنعت اعلام کرده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد این بوده که ذوب‌آهن نیز همچون فولاد مبارکه بتواند در بالادست زنجیره و در معادن سنگ‌آهن سرمایه‌گذاری و مالکیت داشته باشد تا بتواند افزایش ظرفیت تولید خود را بدون نگرانی انجام دهد و معدن مذکور نیز شناسایی و انتخاب شده اما موانعی در خصوص تملک آن وجود داشت که در حال رایزنی برای حل آن هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی در این رابطه خاطرنشان کرد: حضور وزیر صنعت در اصفهان بهترین فرصت برای پیگیری این مسأله است و درصدد هستیم در زمان حضور وزیر، این مشکل را به طور کامل با وی مطرح کرده و آن را حل کنیم.

فولادگر یادآور شد: اگر ذوب‌آهن بتواند معدن سنگ‌آهن تملک کند، زنجیره تولید در این کارخانه عظیم تکمیل خواهد شد و مشکلی در خصوص تأمین سنگ‌آهن وجود نخواهد داشت.

وی اعلام داشت: دلیل اصلی مشکل تأمین سنگ‌آهن ذوب‌آهن، تشدید رقابت در تأمین سنگ‌آهن، صادرات این محصول و همچنین به نتیجه رسیدن طرح‌های توسعه فولادی در استان‌های کرمان و یزد است و چون ذوب‌آهن معدنی در تملک خود نداشته نتوانسته در این رقابت دست برتر را داشته باشد و برای رفع این مشکل باید معدنی برای شرکت تهیه شود که این مشکل را در روز حضور وزیر صنعت در اصفهان پیگیری خواهیم کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد