تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۵۷۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۱.۹هزار میلیارد ریال؛ سود پرتفوی بورسی «تاصیکو»

می متالز - شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه، سود پرتفوی بورسی خود را ۶۱هزار و ۹۱۹میلیارد ریال اعلام کرد.
۶۱.۹هزار میلیارد ریال؛ سود پرتفوی بورسی «تاصیکو»

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۳ماهه منتهی به ۳۱مرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را تنها ۶ریال اعلام کرد.

این شرکت در صورت های مالی ۳ماهه، سود عملیاتی را ۳۸۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۲۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۴هزار و ۸۷۶میلیارد ریال اعلام کرده است.

در صورت خلاصه سرمایه گذاری های «تاصیکو» با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس با رشد ۶۱هزار و ۹۱۹میلیارد و ۱۴۶میلین ریالی همراه شده است. این شرکت بهای تمام شده آن را با افزایش ۵۷۹میلیارد و ۳۹۴میلوین ریالی مبلغ ۲۳هزار و ۸۹۰میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین ارزش بازار را با رشد ۱۱هزار و ۷۱۱میلیارد ریالی مبلغ ۸۵هزار و ۸۰۹میلیارد ریال اعلام کرد.

«تاصیکو» در این دوره کل مبلغ واگذاری های خود را ۳۹۰میلیارد و ۸۴۳میلوین ریال اعلام کرده است و سود این واگذاری را ۳۱۴میلیارد و ۱۷۹میلیون ریال اعلام کرد. همچنین کل مبلغ سهام خریداری شده این شرکت در دوره مورد گزارش به ۶۵۶میلیارد و ۵۸میلیون ریال رسیده است.

این شرکت در تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که پیشرو در صنایع معدنی، فلزی و غیر فلزی با دسترسی حداقل ۱۵درصد بازار رده اول و دوم فولاد، رده اول و دوم مس، رده اول طلا، رده اول و دوم زغال سنگ، باریت و سرب و روی، اکسید منیزیم، کائولن، سولفات سدیم، سولفات پتاسیم و عناصر کمیاب با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین در طی ۵ سال آتی (۱۳۹۸ الی ۱۴۰۲) است.

همچنین در برآوردی که این شرکت از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی دارد هیچگونه تامین مالی انجام نمی شود و هزینه های مالی برای سال مالی ۳۱اردیبهشت۱۳۹۹ مبلغ ۸۸۱میلیارد و ۵۵۱میلیون ریال برآورد می شود.

عناوین برگزیده