تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۵۷۴۳۱
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت:

۶۵ درصد پهنه‌های قابل اکتشاف معدنی در اختیار ایمیدروست

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز ۶۵ درصد پهنه‌های معدنی قابل اکتشاف در اختیار سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار دارد.
۶۵ درصد پهنه‌های قابل اکتشاف معدنی در اختیار ایمیدروست

به گزارش می متالز، «خداداد غریب‌پور» روز یکشنبه در مجمع عمومی عادی (سالیانه) سازمان ایمیدرو، با بیان اینکه قرار است ۳۸۰ هزار کیلومتر به ظرفیت اکتشافی افزوده شود، گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده توسط سازمان ایمیدرو برای شناسایی مواد معدنی تا سال گذشته بالغ بر ۱۴.۵ میلیارد دلار است و تا پایان شهریور ۹۷ پوشش ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان ایمیدرو برپایه سیاست توسعه معادن با توانمند سازی بخش خصوصی در این عرصه دنبال می شود و اکنون با شکل گیری جدید کنسرسیوم های بزرگ معدنی علاوه بر اکتشاف، تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سواحل هرمزگان و پنج میلیون تن در مکران برنامه ریزی شده است و از رشد ۳۶ درصدی صادرات فولاد خبر داد.

وزارت صنعت، معدن وتجارت براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد را پیش بینی کرده و اکنون با تحقق ۳۵ میلیون تن، تا هدف مزبور ۲۰ میلیون تن فاصله دارد. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان ساخت: اکنون از رقم ۳۴ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه، سهم شرکت های معدنی و صنایع مربوطه ۱۶ هزار میلیارد تومان است و امسال فولاد مبارکه حداقل هفت هزار میلیارد تومان برنامه افزایش سرمایه دارد.

غریب پور با بیان اینکه امروز خروج بانک ها از بنگاهداری کلید خورده و شستا نیز این مهم را اجرایی ساخته، بنابراین فعال سازی بنگاه های بزرگ در قالب کنسرسیوم می تواند نقش موثر خود را در بخش های مختلف به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی به اثبات برساند.

وی ضمن معرفی ظرفیت های جدید در بخش های مختلف، مشارکت بخش خصوصی در طرح ها و برنامه ها را راهگشا دانست و افزود: اکنون در بخش مس ۱.۱ میلیارد دلار معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه جدید تعریف شدهریال الکترود گرافیتی با واگذاری به فولاد مبارکه و چادر ملو شتاب گرفته است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو لازمه توسعه معادن را رونق بخشیدن به فعالیت اکتشافی دانست و گفت: سرمایه گذاری در بخش اکتشاف سبب شناسایی ذخایر جدید و این مهم می تواند راه نجات کشور از اقتصاد تک محصولی باشد.

عناوین برگزیده