تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۵۷۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۰ واحد تولیدی قم از تملک بانک‌ها خارج شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم از خارج شدن ۴۰ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها و تعیین تکلیف ۵۴ واحد دیگر در استان خبر داد
۴۰ واحد تولیدی قم از تملک بانک‌ها خارج شد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی، با اشاره به برگزاری 50 جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 70 کمیته فرعی ذیل این کارگروه در سال 97 اظهار داشت: در پنج‌ماهه ابتدایی سال 98 نیز 18 جلسه اصلی و 34 جلسه کمیته فرعی برای کارگروه رفع موانع تولید در استان قم برگزار شده است.

وی تعداد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته‌های فرعی آن را موردتوجه قرار داد و افزود: تاکنون 295 مصوبه در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشته از این تعداد مصوبه یعنی 48 مصوبات اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل کمیته احیای واحدهای صنعتی در استان را یکی از اقدامات این کارگروه دانست و ابراز کرد: با تشکیل، بررسی و پیگیری این کمیته در سال 97 تعداد 21 واحد صنعتی با اشتغال 501 نفر احیا شد و در پنج‌ماهه سال 98 نیز 11 واحد با اشتغال 114 نفر احیا شده است.

وی با بیان اینکه کمیته واحدهای تملیکی بانک‌ها نیز ذیل این کارگروه تشکیل‌شده است، عنوان کرد: در سال گذشته بعد از تشکیل این کمیته 72 واحد تملک شده شناسایی شد که از این تعداد 40 واحد از تملک بانک‌ها خارج‌شده و برای 32 واحد باقی‌مانده نیز 16 واحد آماده اقاله به مالکین، 16 واحد دیگر نیز در حال مزایده و فروش هستند.
سیجانی با تأکید بر اینکه در سال 98 نیز در این کمیته از 24 واحد تملک شده سه واحد فعال‌شده که بدهی واحدها اقساطی شده است، ادامه داد: از این تعداد دو واحد نیمه فعال، 18 واحد غیرفعال و یک واحد در حال تغییر است که اولویت بانک‌ها در این زمینه اقاله و قسط‌ بندی است.

عناوین برگزیده