تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۵۷۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آستانه عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم اعلام شد؛

تکمیل و راه اندازی واحد ۳ بخار قبل از سال ۹۹

می متالز - شصت‌ودومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه در آستانه عرضه اولیه ۵ درصد از سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در بازار دوم فرابورس ایران امروز برگزار شد.
تکمیل و راه اندازی واحد ۳ بخار قبل از سال ۹۹

به گزارش می متالز، پیمان کنعان مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم در این مراسم گفت: این شرکت در آبان ۱۳۹۰ به ثبت رسید و در زمینه طرح، احداث و بهره‌برداری نیروگاه‌ها، خریدوفروش انرژی برق، صادرات و واردات برق و ... فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه سهامدار عمده نیروگاه جهرم بانک سپه با دارا بودن ۷۱.۳ درصد از سهام این شرکت است، اظهار داشت: همچنین بانک‌های تجارت و گروه مالی ملت به ترتیب ۱۸.۹ و ۹.۶ درصد سهام شرکت جهرم را دارند.

مدیرعامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم افزود: سرمایه اسمی شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

کنعان بااشاره به اینکه تولید واقعی نیروگاه جهرم در پایان سال ۹۷ بیش از ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار مگاوات ساعت است، گفت: ظرفیت اسمی فعلی این نیروگاه ۱۲۸۴ مگاوات است که سهم ۱.۶ درصدی از کل کشور را دارد. همچنین نیروگاه سهم ۲.۸۲ درصدی را از تولید نیروگاه‌های خصوصی کشور در سال ۹۷ دارد.

مدیرعامل نیروگاه جهرم در بخش دیگری از نشست خبری یک دیدار یک عرضه گفت: عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه جهرم شامل ۶ واحد گازی با ظرفیت اسمی هریک ۱۵۹ مگاوات در سال ۸۴ آغاز و با سنگرون واحد ششم در آبان سال ۸۷ به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کنعان در ادامه درباره برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز آتی توضیح داد: تکمیل و راه‌اندازی واحد ۳ بخار قبل از سال ۹۹ از برنامه‌های ماست. همچنین شرکت جهرم از سال ۹۹ به بعد مالک یک نیروگاه سیکل ترکیبی سه بلوکی با ظرفیت اسمی ۱۴۴۴ مگاوات خواهد بود.

عناوین برگزیده