به گزارش می متالز، فاطمه ذوالقدر، با بیان اینکه از برنامهها و تدابیری که کشورها در مورد ترویج فرهنگ دوچرخهسواری انجام دادند عقب هستیم، گفت: البته در حال حاضر نیز جای بسی خرسندی است که به این مهم در کشور پرداخته شده و مورد توجه قرار گرفته است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخهسواری باید زیرساختها فراهم شود، افزود: در بسیاری از شهرها اقدامات مناسبی انجام شده و حتی این فرهنگ در برخی شهرها نسبت به کلانشهرها به خوبی جا افتاده از این رو باید سیاستها و مشوقهایی اتخاذ شود که این مهم در کلانشهرها با توجه به ترافیک و آلودگی هوا مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی با یادآوری روز جهانی بدون خودرو، ادامه داد: این روز فرصت مناسبی بود که با استفاده از دوچرخه و حمل ونقل عمومی بتوان استفاده از خودروهای شخصی و ترافیک را به حداقل رساند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل پاک، گفت: برای استفاده کمتر از خودروهای شخصی باید زیرساختهای استفاده از حمل و نقل عمومی و مترو فراهم شود زیرا در کلانشهرها به ویژه تهران حمل و نقل عمومی جوابگوی جمعیت نبوده و از سویی برخی اتوبوسها و تاکسیها فرسوده هستند بنابراین مردم با توجه به کمبود و فرسودگی حمل و نقل ترجیح میدهند از خودروی شخصی استفاده کنند که نتیجه آن افزایش ترافیک و آلودگی هوا است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران یکی از دلایل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و ترافیک را مهاجرت بیرویه به پایتخت دانست و یادآور شد: هر اندازه که تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد به همان اندازه افزایش جمعیت را داریم و راهکار این مشکل این است که برای جلوگیری از مهاجرتها چارهاندیشی شود.
حاشیهنشینی در اطراف تهران رو به افزایش/ نقش موثر تردد خودروهای پلاک شهرستان در ترافیک پایتخت
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس دهم، افزود: حاشیهنشینی در اطراف تهران به دلیل مهاجرت ها رو به افزایش است؛ هرچند عواملی مانند کمبود و فرسودگی و سایل حمل و نقل عمومی و کمبود واگن و ازدحام در مترو از عوامل موثر در ترافیک تهران است اما نقش تردد خودروهای پلاک شهرستان نیز در این رابطه بی تاثیر نیست و این به دلیل تمرکز امکانات و وزارتخانهها در پایتخت است بنابراین نیاز است تمهیدات مناسبی برای جلوگیری از مهاجرتها اتخاذ شود.