تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۴۸۶
کد خبر: ۵۷۷۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست خبری هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن»

می متالز - نشست خبری هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» با حضور دکتر عزیزالله عصاری مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» و مدیران عامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه برگزار شد.
نشست خبری هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن»

به گزارش می متالز، موضوع فعالیت این هلدینگ در زمینه‌های زیربنایی زیر بود:

  1. اکتشاف
  2. تأمین انرژی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  3. حمل و نقل
  4. ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز علمی

عصاری مدیرعامل «ومعادن» از چهار مورد به عنوان حلقه مفقوده معدن و صنایع معدنی نام برد:

  1. حمل و نقل ترکیبی
  2. اکتشاف
  3. ارتباط بین صنعت و دانشگاه
  4. توجه بیشتر به زیرساخت‌ها و موضوع انرژی


ما در بحث اکتشاف خیلی ضعیف عمل کردیم و ۳۸ میلیون تن سنگ آهن کم داریم

عصاری گفت: می دانید چطور شرکت حمل و نقل ترکیبی ما شکل گرفت؟ در اولین بازدیدی که از مجموعه گل گهر داشتم؛ تقریبا حدود ۵۰۰ هزار تن دپو کنسانتره را آنجا مشاهده کردم، از مهندس تقی‌زاده مدیرعامل وقت گل گهر پرسیدم چرا اینقدر دپو کنسانتره داریم؟ که وی در پاسخ گفت یکی از مشکلات ما بحث حمل و نقل است؛ که بعد به فکر ایجاد شرکت حمل و نقل افتادیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون در کشور کمبود مواد اولیه و سنگ آهن وجود دارد؛ اکتشافات لازم انجام نشده و سنگ آهن برای فولادسازان اهمیت فراوانی دارد.
عصاری تصریح کرد: ۷۵ درصد تولید فولاد کشور از طریق کوره الکتریکی (انرژی) است و مابقی به روش کوره بلند؛ دقیقا برعکس دنیاست. فولادسازان کشور با روش‌های مختلف از جمله تکنولوژی Hot Charge آهن اسفنجی را تولید می‌کنند و نیاز به گندله دارند و برخی از فولادسازان گندله‌سازی را راه‌اندازی کرده‌اند اما نیاز به کنسانتره دارند.

هیچ وقت در کشور ارتباط بین صنعت و دانشگاه عملیاتی نشده است

عصاری مدیرعامل «ومعادن» گفت: در محیط و فضایی قرار داریم که نیازمند شجاعت و شهامت مدیریت هستیم تا لطمه ای به شرکت‌ها وارد نشود؛ البته قائل بر این هم هستیم که باید با سوءاستفاده و فساد نیز برخورد شود. باید کاری شود که مدیران پرتوان، سالم و پاک هراس نداشته تا بتوانند تصمیماتی را بگیرند که پیچیدگی‌های شرایط را حل کنند. زمان را نباید به خاطر تولید و اشتغال از دست بدهیم.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده