تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۵۸۱۳۷
سرویس خبر : انرژی
ترامپ:

رفتار رژیم ایران تغییر نکند تحریم‌ها تشدید می‌‌شود/ درخواست مقابله از دولت ها

می متالز - ترامپ ضمن درخواست کمک از تمامی دولت‌های جهان برای مقابله با رویه جاری حکومت ایران گفت: تا زمانی که رفتار رژیم ایران تغییر نکند نه تنها تحریم‌ها لغو نمی‌شود بلکه تشدید هم می‌شود.
رفتار رژیم ایران تغییر نکند تحریم‌ها تشدید می‌‌شود/ درخواست مقابله از دولت ها

به گزارش می متالز، دونالد ترامپ در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: حکومت ایران یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیت جهان است و کارنامه‌ای جز مرگ و تخریب ندارد.حکومت ایران حامی اول تروریسم در جهان است و مدام بر شعله جنگ در سوریه و یمن می‌دمد و با هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای، دارایی مردم این کشور را چپاول می‌کند.

وی به انتقاد از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با ایران پرداخت و افزود: این توافق، عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین و بازرسی‌های منظم و بلندمدت را از تاسیسات این کشور برقرار نمی‌کرد در عین حال دیر یا زود این توافق منقضی می‌شد.برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، آمریکا را از آن توافق خارج و تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع کردم ولی ایران در مقابل به حمایت از تروریسم ادامه داده است.

این مقام مسوول سپس ایران را به حمله تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد و گفت: در واکنش به این حمله شدیدترین تحریم‌ها را علیه بانک مرکزی این کشور اعمال کردم. اعمال تحریم و فشار بر ایران تا زمانی که رفتار این حکومت تغییر نکند، ادامه می‌یابد. چهل سال است حکومت ایران به همه جهان حمله می‌کند و مرگ بر آمریکا سر می‌دهد تا بر ناکامی و بی‌عملی داخلی سرپوش بگذارد.

ترامپ حکومت ایران را مبلغ یهودی ستیزی و مبارزه علیه رژیم اسرائیل لقب داد و گفت: در سایه تهدیدهای ایران علیه اسرائیل، ائتلافی برای مبارزه با افراطی‌گری در خاورمیانه در حال شکل‌گیری است و کشورهای این منطقه بالاخره به این نتیجه رسیده‌اند که تامین منافع مشترک اقتصادی آنها با حذف افراطی‌گری ممکن است.

وی ادامه داد: بر پایه این دیدگاه حصول توافقی بر اساس شکیبایی مذهبی و احترام متقابل در خاورمیانه و میان اسرائیل و سایر کشورها ممکن است.هدف امریکا برقراری صلح و آرامش در جهان و وارد شدن به هیچ جنگ‌ ناتمام و فرسایشی نیست. وقت آن رسیده که حکومت ایران به چهل سال ناکامی پایان دهد و به جای تاراج منابع ملی برای دستیابی به سلاح هسته ای و حمله به کشورهای دیگر جهان، منافع مردم این کشور و اصلاحات اساسی در این کشور را در اولویت قرار دهد. از تمامی دولت‌های جهان درخواست می شود تا برای مقابله با رویه جاری حکومت ایران کمک کنند و از کمک به رفع عطش خشونت این حکومت امتناع کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده