تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۵۸۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فولادگر در نطق میان دستور:

اولویت‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت نشده است

می متالز - رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: در اجرای سیاست ها و قانون اصل ۴۴ اولویت ها رعایت نشده و برخی از فصول ها اجرایی نشده است.
اولویت‌ها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت نشده است

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور خود، گفت: هفته بزرگداشت دفاع مقدس همواره یادآور رشادت و ایثارگری شهدا و رزمندگان دفاع مقدس اعم از سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در طول هشت سال دفاع مقدس می باشدکه امروز شدیدا به فرهنگ سازی مقاومت و تبیین آموزه های این فرهنگ مقدس نیازمندیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز آثار راهبرد مقاومت در مقابل راهبرد مذاکره و تصمیم در بخش سیاست خارجی و داخلی و اقتصاد کشور آشکار شده است.

وی ادامه داد: چه کسی می‌تواند منکر این موضوع باشد که اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی در منطقه و امنیت و نیز امنیت و ثبات کشور در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز ایران اسلامی نقش اول را در تعیین معادلات سیاسی و امنیتی و نظامی منطقه ایفا می کند و صداقت خودش را به اثبات رسانده و جبهه مقاومت نیز بر عدالت و رهبری معظم انقلاب تاکید دارد.

فولادگر افزود: امروز طرح جمهوری اسلامی مبنی بر تامین امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه، دخالت‌های نظام سلطه گر آمریکا و همدستی همپیمانان آن را به چالش کشیده است و کار به جایی رسیده که برخی از کشورهای منطقه حاضر به تصحیح روش خویش در روابط خود با نظام جمهوری اسلامی شده اند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: در سال رونق تولید اگر چه اقدامات مثبتی در حوزه اجرایی شاهد هستیم و قوه قضاییه نیز تصمیمات راهگشایی در اصلاح روش احضار مدیران بنگاه‌های تولیدی به دادگاه و جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی اتخاذ کرده است اما همچنان تولید کنندگان با چالش‌های زیادی خصوصا در حوزه اقتصادی مواجه می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در آخرین پایش محیطی مولفه های کسب و کار بی ثباتی قیمت‌ها، تغییر دستور العمل‌ها، تامین مالی و دیوان سالاری اداری از مهمترین موانع تولید هستند.

وی ادامه داد: تا پایان این ماه گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی با موضوع آسیب شناسی چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در صحن علنی قرائت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این گزارش مشکلات اقتصاد کلان و خرد در مسیر رونق تولید در بخش های مالی اعم از پولی و بانکی و بازار سرمایه، مالیاتی، بیمه ای، تجارتی اعم از صادرات و واردات مواد اولیه و ماشین آلات، ارزی اعم از مدیریت و بهبود محیط کسب و کار تشریح شده و در بخش های ده‌گاه صنعت، معدن، انرژی و نفت، پتروشیمی، مسکن، حمل و نقل، کشاورزی، توسعه روستایی و گردشگری موانع و چالش های رونق تولید و راهکارهای برون رفت از آنها تبیین شده است.

فولادگر افزود: این روزها بحث خصوص ی سازی و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به نحوی مورد انتقاد قرار گرفته است که بعضا اصل سیاست ها و قانون آن زیر سوال رفته و زمزمه گرایش به اقتصاد دولتی را به گوش‌ها می‌رساند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس ادامه داد: راه اقتصاد دولتی به بن بست رسیده است. اقتصاد شوروی سوسیالیستی، چین کومونیستی و امروز اقتصاد کره شمالی پیش روی ما قرار دارد و چنانچه اقتصاد دولتی به این مدل ها منتهی شود، نتیجه مشخص است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه حل، پناه بردن به اقتصاد سرمایه داری و لیبرالیسم غربی نیست. انقلاب اسلامی راه حل مستقیمی بین گرایش های شرق و غرب بود و اقتصاد اسلامی نیز اصول خودش را دارد.

وی ادامه داد: برخی از این اصول در سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده و بسیاری دیگر هنوز کاربردی نشده و به قانون تبدیل نشده است. این مهم به عهده نخبگان و مسوولان تصمیم گیر در نظام است که اقتصاد اسلامی و راهکارهای عملی آن را تبیین کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در اجرای سیاست ها و قانون اصل 44 اولویت ها رعایت نشده و برخی از فصول اجرایی نشده است لذا در نهایت اجرای این اصل محدود به برخی واگذاری‌ها آن هم به روش رد دیون و اولویت دادن به شرکت‌های بزرگ، تضعیف بخش خصوصی و قدرت یافتن بخش شبه دولتی در اقتصاد کشور یعنی شرکت های وابسته به نهادی های غیردولتی شد. قدرت یافتن بخش شبه دولتی یعنی شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی که نه نظارت پذیری دولتی و نه رقابت پذیری بخش خصوصی را تحمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس افزود: گزارش های نظارتی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از آبان ۸۸ تا الان در پیش روی ما و شما است اگر این آسیب شناسی‌ها و هشدارهای این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته بود امروز اشکالات اجرایی و تخلفات سبب نمی‌شد که اصل سیاست‌ها زیر سوال رود، رهنمودهای رهبری پیش روی ما است. اصل سیاست‌ها باید درست اجرا شود.

عناوین برگزیده