تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۵۸۳۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید؛

بازدید معاون وزیر کشور از ۳ واحد صنعتی در قیروکارزین

می متالز - معاون وزیر کشور در سفر خود به شهرستان قیروکارزین از واحد‌های صنعتی پاک پارسه آغار (تولید شیر سویا)، خرما طلایی (تولید قند مایع) و سیمان سپهر بازدید به عمل آورد و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
بازدید معاون وزیر کشور از ۳ واحد صنعتی در قیروکارزین

به گزارش می متالز، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با همراهی مهندس رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیران کل استانی و علی محمد کریمی، فرماندار قیروکارزین، از سه واحد صنعتی در شهرستان قیروکارزین بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در سفر خود به شهرستان قیروکارزین، ابتدا واحد صنعتی پاک پارسه آغار را مورد بازدید قرار داد و به مشکلات این شرکت در خصوص جاده‌ی دسترسی، تامین آب مورد نیاز و سایت زباله رسیدگی کرد.

دین پرست در خصوص راه دسترسی این واحد صنعتی گفت: زیر سازی و تسطیح جاده‌ی دسترسی برعهده‌ی شرکت است و اداره‌ی راه و شهرسازی در مرحله‌ی بعد باید نسبت به احداث رمپ‌های ورد و خروج اقدام کرده و همچنین در خصوص درخواست اصلاح پیچ منتهی به این شرکت با اداره کل راه و شهرسازی جهت تامین اعتبار پروژه مکاتبه کند.

او در خصوص تامین آب شرکت نیز گفت: امور آبفا شهری قادر به تامین آب شرکت نخواهد بود و این موضوع باید از طریق آب منطقه‌ای استان فارس مکاتبه و پیگیری شود.

لازم به ذکر است به منظور حل مشکل این واحد صنعتی در زمینه سایت زباله نزدیک بودن این سایت به شرکت پاک پارسه آغار، مقرر شد این شرکت با همکاری شهرداری قیر و اداره امور عشایر نسبت به جابه جایی سایت زباله و رفع معارض سایت جدید اقدام کرده و در عوض، تدابیر مناسب برای رضایت چند خانوار عشایری حوالی مکان جدید اتخاذ کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه سفر خود از کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین بازدید کرد و مشکلات این واحد صنعتی بزرگ مقیاس را مورد بررسی قرار داد. دکتر دین پرست در این بازدید از مدیرعامل بانک ملی خواست تا تسهیلات و معوقات کارخانه را تجزیه و تحلیل کرده و گزارش دقیق آن را در کارگروه رفع موانع تولید استان فارس مطرح تا در صورت امکان و با موافقت سیمان سپهر، نسبت به استمهال مجدد تسهیلات اعطایی اقدام و نرخ سود ۱۴ درصد به جای ۲۱ درصد محاسبه واعمال شود.

پایان بخش سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بازدید از کارخانه خرما طلایی بود.

دین پرست با توجه به تسهیلات ارزی و معوقات سنگین این واحد صنعتی، با تسهیلات جدید موافقت نکرد و آن را به ضرر واحد تولیدی دانست و در ادامه دستور پیگیری جهت ایجاد راهکار‌های جدید به منظور پرداخت اقساط معوق توسط هیات مدیره‌ی آن را داد.

او تاکید کرد که با راهکار‌هایی تبلیغاتی باید به دنبال جذب سرمایه گذار شریک بود تا علاوه بر تولید محصول از راکد ماندن این واحد صنعتی جلوگیری شود و اقساط معوق آن نیز پرداخت شود.
 

عناوین برگزیده