تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۵۸۳۳۴

راه‌آهن شلمچه - بصره با مشارکت بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود

می متالز - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از مشارکت بنیاد مستضعفان برای ساخت راه‌آهن شلمچه – بصره خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای این طرح، راه‌آهن ایران به عراق متصل می‌شود.
راه‌آهن شلمچه - بصره با مشارکت بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: طول پروژه خط آهن شلمچه – بصره ۳۲ کیلومتر است و این طرح با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی بنیاد مستضعفان و ۴۰ درصدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اتصال خط ریلی ایران به عراق برای اقتصاد دو کشور بسیار موثر است.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های در دست اجرای حوزه راهسازی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع ۵۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست احداث است که۳۰۰ کیلومتر شامل بزرگراه و ۲۲۰ کیلومتر نیز راه اصلی است.

خادمی افزود: امسال برای اجرای پروژه‌های راهسازی در استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

 معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه طرح مسیر ریلی استان زنجان به همدان و کردستان نیز در دست اجرا است، افزود: با این مسیر، راه آهن زنجان به خط های بیجار و قروه متصل می شود.

عناوین برگزیده