تاریخ: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۵۸۴۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۹۰‌میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال در بخش معدن این استان بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
۱۹۰‌میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش می متالز، علی بابایی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشت، افزود: در حوزه اکتشافات معدنی نیز ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شد و ۱۳ معدن اکتشافی به مرحله دریافت گواهی کشف رسید.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۲ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۴۵۸ هزار و ۳۰۰ تن، ذخیره قطعی بیش از ۱۵ هزار تن و با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۸۶ نفر در آذربایجان غربی صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۴۷۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت است.

بابایی افزود: این معادن با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال مشغول به فعالیت است و در سایه فعالیت آن‌ها برای پنج هزار و ۱۴۲ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می‌کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شداند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

وی در خصوص میزان برداشت نمک از دریاچه ارومیه نیز اظهار داشت: تاکنون تعداد پنج فقره مجوز برداشت موقت نمک از محدوده دریاچه ارومیه با حجم برداشت ۴۶ هزارتن صادر شده و تعداد ۲ معدن بهره‌برداری با حجم برداشت ۱۵ هزارتن نمک از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نیز فعال است.

وی ادامه داد: تمامی مجوزهای برداشت و پروانه‌های بهره‌برداری در حوزه دریاچه ارومیه پس از اخذ استعلام از محیط زیست استان صادر می‌گردد.

عناوین برگزیده