تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۵۸۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۵ درصد واحد‌های صنعتی استان بوشهر فعالند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۵۹۸ پروانه برای واحد‌های صنعتی در استان صادر شده است که اکنون بیش از ۴۵۰ واحد فعالند و بخشی هم نیمه فعال هستند.
۷۵ درصد واحد‌های صنعتی استان بوشهر فعالند

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی امروز در حاشیه نشست کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه برطرف کردن موانع پیش روی تولید کنندگان است که از ابتدای سال تاکنون ۴۵ بار تشکیل جلسه داده و از جمله اقدامات آن تصویب ۳۷۸ مصوبه و تشکیل ۲۳۸ پرونده در کارگرو‌ه‌های تخصصی بوده است.

او افزود: مشکلات عمده واحد‌های تولیدی سرمایه در گردش، جرائم مالیاتی، بدهی‌های تامین اجتماعی، رکود، نبود زیر ساخت‌های لازم و غیر تخصصی بودن ماشین‌های خط تولید است که امسال و پارسال تسهیلاتی در  زمینه بازسازی و نوسازی  به واحد‌های تولیدی متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: از سال  ۹۵ تا کنون از ۸۴ پرونده‌ای که در زمینه درخواست تسهیلات در گردش و تسهیلات ثابت، در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند، با پرداخت تسهیلات به  ۷۵ مورد موافقت صورت گرفته و در مجموع هزار و ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است.

حسینی  گفت: از اواخر مرداد که سامانه بهین یاب فعالیت خود را از سر گرفته، تا کنون، ۳۰ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که ۲۳ درخواست تاکنون در کارگروه‌های مربوط بررسی شده‌اند.

او بیان کرد: هدف از ایجاد چنین سامانه‌ای سرعت بخشی در اعلام واحد‌های تولیدی نیازمند به بانک‌های عامل و تسریع در امور بوده است که از بانک‌ها می‌خواهیم در پرداخت تسهیلات سرعت بیشتری داشته باشند.

عناوین برگزیده