تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۵۸۴۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استیضاح وزیر صمت هنوز اعلام وصول نشده است/ در ارزیابی از عملکرد ایشان شرایط کشور را در نظر بگیریم

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر صنعت را باید بر اساس شرایط فعلی سنجید اظهار کرد: آقای رحمانی در بحرانی ترین حالت یعنی همزمان با مشکلات عظیمی که در حوزه جنگ اقتصادی در کشور حاکم بود وزیر شدند و باید این شرایط را در ارزیابی عملکرد ایشان در نظر گرفت.
استیضاح وزیر صمت هنوز اعلام وصول نشده است/ در ارزیابی از عملکرد ایشان شرایط کشور را در نظر بگیریم

به گزارش می متالز، سعید باستانی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر صمت هنوز اعلام وصول نشده است گفت: عملکرد وزیر صنعت را باید بر اساس شرایط فعلی سنجید. آقای رحمانی در شرایطی پست وزارت صمت را بر عهده گرفتند که کشور از لحاظ تحریم ها، مراودات مالی با خارج از کشور و صادرات و واردات در بحرانی ترین حالت بود که همه این موارد معضل بزرگی برای کشور است؛ یعنی همزمان با مشکلات عظیمی که در حوزه جنگ اقتصادی بود ایشان وزیر شد و باید این شرایط را در ارزیابی عملکرد ایشان در نظر گرفت.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آقای رحمانی در شرایط عادی پست می‌گرفت انتظاراتی از ایشان وجود داشت مثلا فردی ممکن است در دوران وزارت خود حفظ اشتغال موجود اولویتش باشد اما اولویت شخص دیگری افزایش اشتغال باشد یعنی هدف وزیری حفظ تولید و هدف دیگری رونق تولید است پس شرایط زمان و مکانی را باید سنجید.

باستانی تصریح کرد: من نمی‌گویم عملکرد وزیر صمت خوب بود چون در بعضی از موارد طبیعتا مشکلاتی وجود دارد مثلا در حوزه خودروسازی انتظار داشتیم خیلی جدی تر این عمل می‌شد؛ یا در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی ایرادات ساختاری وجود داشت مثلا شرکت جی تی سی به تازگی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت منتقل شده است لذا عملکرد این بخش هنوز قابل ارزیابی نیست یعنی قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی چند ماه است منصوب شده و در گذر کار باید دید چه اتفاقی می افتد.

او در خصوص عملکرد وزارت صمت در حوزه تولید گفت: در حوزه تولید هم استراتژی تیم آقای رحمانی حفظ وضعیت موجود و عدم تعطیلی کارخانه‌ها بود چراکه کارخانه‌ها به شدت تحت فشار بودند و امکان تعطیلی کارخانه ها وجود داشت. اما مجلس در این خصوص اختلاف نظری با وزارت صمت داشت و نظر ما این بود که باید به سمت رونق تولید بر مبنای صادرات پیش برویم که طبیعتا به دنبال آن حفظ وضعیت موجود را رقم می‌زد.

باستانی با اشاره به ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: در تیم اقتصادی دولت که شامل وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، وزارت کار، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی هست باید ارشدیتی جود داشته باشد یعنی اگر نتوانند از بانک ها منابع مالی را برای تولید تامین کنند چطور می توانند تولید را نگه دارند؟ پس این ناهماهنگی در دولت وجود دارد و مربوط به یک وزارتخانه نیست. لذا این وضعیت به عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت باز می گردد که نتیجه آن را آقای رحمانی باید پاسخگو باشد درحالی که ایراد در جای دیگری است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس بانک مرکزی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت کار و تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی همه باید در خدمت تولید باشند زیرا تولید بدون این موارد امکان پذیر نیست و اگر مثلا بانک‌ها برای تامین مالی تولید همراهی نکنند و سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی در این شرایط کمک نکنند حفظ وضعیت موجود هم امکان پذیر نیست.

منبع: شفقنا
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده