تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۵۸۵۵۸
سرویس خبر : انرژی
استاندار سمنان مطرح کرد:

بررسی اسناد درباره تخریب محیط‌زیست شاهوار/ پیگیر انتقال آب قطری

می متالز - استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تا زمانی درباره نحوه فعالیت معدن بوکسیت اطمینان حاصل نکنیم از ادامه کار آن جلوگیری می‌شود، گفت: بررسی اسناد درباره تخریب محیط‌زیست شاهوار ادامه دارد.
بررسی اسناد درباره تخریب محیط‌زیست شاهوار/ پیگیر انتقال آب قطری

به گزارش می متالز، علی‌رضا آشناگر درباره آخرین وضعیت پروژه سد مجن، تأکید کرد: یکی از مسائل مطروحه درباره این طرح، آسفالت جاده دسترسی بود که این امر انجام می‌شود اما علت تأخیر در آن بارندگی‌های اخیر بود که خساراتی را در مسیر برجای گذاشت و نهایتاً سبب شد تا مختصات جاده تغییر کند.

وی افزود: این بارش‌ها علاوه بر تغییر برخی مختصات جاده، سبب شد تا مراحل ساخت دیواره سازی رودخانه و برخی پل‌های مسیر نیز آغاز شود که این بازسازی‌ها با توافق امور آب صورت می‌گیرد.

 

طرح انتقال آب قطری در دست پیگیری است

استاندار سمنان بابیان اینکه چند کیلومتر از مسیر سد مجن امسال آسفالت خواهد شد، تأکید کرد: امیدواریم زودتر شاهد رفع مشکلات این مسیر و افتتاح آسفالت دسترسی باشیم.

آشناگر در پاسخ به سؤالی با موضوع سرانجام طرح‌های انتقال آب از قطری، مجن و سد کالپوش به شاهرود، گفت: هم طرح انتقال آب قطری و هم دیگر طرح‌ها در دست پیگیری است.

وی با ابراز اینکه مشکلاتی بعضاً در برخی طرح‌ها وجود دارد، افزود: برای مثال درباره قطری اختلافی بین استان سمنان و گلستان وجود دارد که دستگاه قضایی نیز به آن ورود کرده و فعلاً طرح متوقف است اما در حال رایزنی هستیم و امیدواریم موضوع ختم به خیر شود.

 

بررسی اسناد درباره تخریب محیط‌زیست شاهوار

استاندار سمنان درباره معدن بوکسیت هم گفت: برخی اسنادی که درباره تخریب محیط‌زیست منطقه شاهوار به ما رسیده در دست بررسی هستند و تا زمانی که درباره فعالیت این معدن اطمینان حاصل نکنیم، از ادامه کار این معدن جلوگیری می‌شود.

آشناگر همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دانشگاه نیز آزمایش‌هایی را بر روی منابع آبی انجام داده و همچنین نشست‌هایی نیز از سوی نماینده شاهرود و میامی با وزیر صمت برگزار شد اما به‌هرحال باید گفت ما می‌بایست نسبت به این موضوع متقاعد شویم و معدن نیز ملزم به رعایت تعهدات است.

وی درباره برگزاری رژه نیروهای مسلح در مرکز استان که در هفته جاری حواشی را پدید آورد نیز  گفت: این کار مطلقاً دست مسئولان استانی نیست و استان در آن نقشی ندارد، لذا بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح امسال فقط در مراکز استان‌ها باید رژه برگزار شود و این به معنای نادیده گرفته شدن ظرفیت‌های یک شهرستان دیگر نیست از سوی دیگر باید گفت این تصمیم فقط برای همین مقطع ۳۱ شهریور است.

عناوین برگزیده