تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۵۹۰۵۰
مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت:

ارتقای مدیریت تجارت خارجی مستلزم بهره مندی ازدستاوردهای علمی است

می متالز - مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از مهمترین راه های ارتقای مدیریت خارجی؛ بهره مندی از دستاوردهای علمی است.
ارتقای مدیریت تجارت خارجی مستلزم بهره مندی ازدستاوردهای علمی است

به گزارش می متالز، رضا سید آقازاده در آستانه روز ملی صادرات تاکید کرد: مدیران تجارت خارجی کشورمان باید ارتباط تنگاتنگی با جامعه دانشگاهی برقرار کنند و از آخرین دستاوردهای علمی و فن آوری روز دنیا بهره مند شوند.
وی گفت: بهرمندی از آخرین دستاوردهای علمی دنیا بر کیفیت کار مدیران و کارشناسان نقش بسزایی دارد و سبب حضور پر رنگ تر آنها در بازارهای تجاری دنیا است.

وی تلاش و سرعت تطابق با تحولات بین‌المللی را از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران تجارت خارجی عنوان کرد و اظهار داشت : حرکت تحولات بین المللی به دلیل ارتقای روز افزون تکنولوری سریع است به همین خاطر مدیران باید با استفاده و بکارگیری اطلاعات، تحولات جهانی را رصد کنند تا از رقبای تجاری خود عقب نمانند.

سید آقازاده در ادامه به نقش مهم رایزنان بازگانی اشاره کرد و گفت: در حوزه تجارت یکی از راه های ارتباطی جهت توسعه اقتصادی وجود و حضور پر رنگ رایزنان بازرگانی در بازارهای جهانی است هر چند در حال حاضر آنها با چالش های جدی جهت حضور در بازار مواجه هستند.

وی همچنین رونق تولید را در گرو توسعه بازار دانست و گفت: یک واحد تولیدی زمانی می‌تواند فعال باشد که بتواند تولیدات خود را بفروشد، در شرایط بحرانی ضمن توسعه صادرات رونق بازار داخل ضروری است.

سید آقازاده، ساخت محصولات بازار پسند، جلوگیری مقطعی از واردات و ارتقای کیفیت تولید محصولات داخلی را ازمهمترین عوامل موثر در رونق بازار داخلی عنوان کرد.

وی در ادامه به اهمیت سرمایه گذاری در توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی، اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری نیازمند برنامه‌ریزی است و هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که با ممنوعیت واردات و کشیدن دیوار بلند تعرفه به دور خود، سرمایه‌گذار جذب کند.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه با تأکید بر اینکه تجارت خارجی کشورنیازمند شناسایی حوزه‌های مستعد سرمایه‌گذاری و اقدام برای جذب سرمایه‌گذار است، افزود: هرچند ممکن است در برهه‌ای از زمان واردات افزایش یابد اما با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری در افق بلند مدت به رشد صادرات، تنوع و ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی و در نهایت به صادرات پایدار خواهیم رسید.

سید آقازاده با بیان اینکه نقش سازمان توسعه تجارت برنامه ها محوری است، گفت: فرهنگ سخت‌کوشی و تلاش باید درونی شده و به گونه‌ای هدایت شود که منجر به ایجاد اشتیاق به تولید و صادرات در جامعه شود.

عناوین برگزیده