تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۵۹۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فهرست ۲۳ سهم گران و ارزان بازار با حضور سه بانک ۹۹، ۶۱ و ۵۴ تومانی

می متالز - فهرست ۱۰ سهم گران در بازار سهام ایران و ۱۳ سهم ارزان با قیمت های ۹۰۴۴ تا ۶ تومانی هر سهم مشخص شدند.
فهرست ۲۳ سهم گران و ارزان بازار با حضور سه بانک ۹۹، ۶۱ و ۵۴ تومانی

به گزارش می متالز، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی براساس اثر حداقل 27 مورد مانند پیش‌بینی درآمد هرسهم، سود توزیع شده در مجمع سالانه، وضعیت صادرات و واردات و ارزبری یا ارزآوری، مزیت‌ نسبی صنعت و شرکت و... تعیین می‌شود اما مهمترین و آخرین عامل در قیمت‌ گذاری هر سهم، وضعیت عرضه و تقاضا و اقبال بازار است.

در این میان، سهام تعدادی از شرکت ها به دلایل مختلف خصوصا پیش بینی سود هر سهم با نرخ بالا و گران یا پایین و ارزان معامله می شوند.هرچند گران یا ارزان‌ بودن سهام شرکت‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند نشانه خوب یا بد بودن سهام باشد ولی برخی از سهامداران به طمع خرید ارزان سهام شرکت‌ها و با این تفکر که چنین شرکت‌های برای خرید مناسب بوده و در آینده رشد خواهند کرد، اقدام به خرید کرده که احتمال ضرر و زیان این دسته از سهامداران بسیار متحمل است.

شرکت رنگین سال 56 در بورس تهران درج و در شهریور سال 93 از بورس اخراج و به بازار پایه منتقل شد."شرنگی" که اکنون در تابلو زرد بازار پایه حضور دارد با قیمت پایانی 9044.7 تومان، گرانترین سهم بازار تا 8 مهر ماه است.

این شرکت با سرمایه اندک 4.7 میلیارد تومانی، در زمینه تهیه و نصب انواع ماشین آلات، ایجاد و تاسیس کارخانجات جهت تولید و بسته بندی انواع رنگ فعالیت دارد.

پتروگامرون که در بازار شرکت های کوچک و توسط فرابورس حضور دارد با قیمت 8959 تومان در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفته است.دشت مرغاب نیز با حضور در بازار دوم بورس نیز با قیمت پایانی 8672.1 تومان در رتبه  سوم سهام گران قرار گرفته است.

در ادامه فهرست گرانترین سهام نیز شرکت های معادن بافق، سپنتا، شیرین دارو، پتروشیمی فن آوران، پتروشیمی زاگرس، گروه صنعتی ملی و فروشگاه های افق کوروش با محدوده قیمتی 8074 تا 6499 تومانی هر سهم قرار گرفته اند.

فهرست 10 سهم گران

همچنین طبق قانون تجارت و هنگام پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام، قیمت اسمی هر سهم نباید کمتر از 100 تومان باشد اما بررسی ها نشانی می دهند، 13 سهم ارزان با قیمت های 6 تا 99 تومانی هر سهم و با حضور ناخواسته در قیمت های کمتر از 100 تومان، نشان از وضعیت سخت خود و سهامداران دارند.

در این میان، ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به شرکت نئوپان 22 بهمن است. سهام این شرکت با قیمت پایانی 69 ریالی در بازار پایه ج فرابورس حضور دارد.

در این میان، ارزان ترین سهم بازار سهام متعلق به شرکت نئوپان 22 بهمن است. سهام این شرکت با قیمت پایانی 69 ریالی در بازار پایه ج فرابورس حضور دارد.

فهرست 13 سهم ارزان بازار

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده