به گزارش می متالز، رضا رحمانی در مورد نحوه واگذاری سهام بلوکی و 14 و 17 درصدی ایران خودرو و سایپا و خصوصیسازی های ماههای اخیر گفت: در بحث نحوه واگذاری به دنبال این هستیم که ابتدا کوچکسازی و سپس واگذار کنیم. اینکه خصوصیسازیهای قبلی به چه نتایجی منجر شده بحث جداگانهای است. اینکه مشکل دارند و هیچ کس از آن راضی نیست شکی در آن نیست و دولت علاقهای به بنگاهداری ندارد.
وی افزود: خودرو و قطعهسازی، مجموعه به هم پیوسته بوده و فقط شامل سایپا و ایران خودرو نیست. دلیلی هم برای اقدام به خرید املاک و تاسیس شرکت این شرکتها و زیرمجموعه ها آن هم با وجود مشکل سرمایه در گردش نیست. بر همین اساس بعد از اتمام سبکسازی ها که شروع شده ، فرایند واگذاری انجام خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: مجوزهای قانونی برای عرضه سهام ایران خودرو و سایپا از وزارت اقتصاد دریافت شده اما با شرایط فعلی ، خصوصی سازی این دو شرکت به سرنوشت واگذاریهای قبلی دچار خواهد شد. بنابراین با تاکید بر اهلیت خریداران باید زمینه عدم دخالت دولت بعد از خصوصی و چند قطب شدن ایران خودرو و سایپا فراهم شود.
رحمانی در مورد شرکای خارجی صنعت خودرو هم گفت : نباید فراموش کرد که رنو و پژو خیلی بد و خلاف تعهدات و هرگونه اصول همکاری و بازرگانی رفتار کرده و فکر میکنند وضعیت همیشه اینگونه خواهد ماند و درصورت حذف تحریم ها ، دیگر جایی در ایران نخواهند داشت .
وی ادامه داد: تا کی باید دنبال تولید سمند باشیم؟ میخواهیم محصولات بومی را افزایش دهیم و با همکاری مشترک و از طریق توان داخلی، محصولات جدید با برخورداری از ظرفیت صادرات تولید خواهند شد