تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۶۰۱۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

مهمترین اولویت‌های عظیمیان برای شش ماه دوم ۹۸ چیست؟

می متالز - مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: حفظ سهم‌ از بازار و افزایش سودآوری شرکت، مهم‌ترین برنامه‌های فولاد مبارکه در اصفهان در شش ماه دوم سال ۹۸ است.
مهمترین اولویت‌های عظیمیان برای شش ماه دوم ۹۸ چیست؟

به گزارش می متالز، فولاد و صنایع فولادی امروز یکی از پیشرفته‌ترین صنایع ایران است. تحریم‌های ۸ آگوست آمریکا‌ تلاش دارد صادرات  این فلز گران‌بها را با مشکل مواجه‌ کند اما چندان موفق نبوده است.

فولاد مبارکه اصفهان با وجه مثبت بین‌المللی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان در سال ۱۳۷۰ در ایران شروع به کار کرد. این شرکت توانسته به تنهایی سهم ۵۰ درصدی فولاد ایران را از آن خود داشته باشد. فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یک صنعت بالادستی مواد اولیه بیش‌از  ۳۰۰۰ کارخانه و مجتمع فولادی پایین دستی را تامین کند. تامین مواد اولیه، توازن در زنجیره تولید فولاد، مهیا نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل و همچنین عدم امکان جابه‌جایی ارز را می‌توان از مشکلات این فولادساز بزرگ نام برد.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به میزان تولید فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما سهم ۵۰ درصدی فولاد ایران را داریم و باید این بازار را باید حفظ کنیم.

زیرساخت‌های حمل‌و نقل مهیا نیست

عظیمیان در پاسخ به این پرسش که وضعیت حمل‌ونقل صنایع معدنی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: مهیا نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله مهمترین مشکلات فعالان معدن وصنایع معدنی است.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین اولویت شما به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در شش ماه دوم سال چیست، گفت:  حفظ سهم‌مان از بازار و افزایش سودآوری شرکت مهم‌ترین برنامه‌های فولاد مبارکه در اصفهان در شش ماه دوم سال ۹۸ است.

سهم ۵۰ درصدی فولاد ایران را داریم

عظیمیان در ارتباط با سودآوری فولاد مبارکه اصفهان گفت: ما باید در شش ماه دوم سال تلاش کنیم سودآوری شرکت را نسبت به سال قبل و شش ماه اول سال بیشتر داشته باشیم و در کنار آن به توسعه  نیز بپردازیم.

وی با بیان این موضوع که آیا به دانش‌بنیان‌‌ها در فولاد مبارکه اصفهان توجه می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز ما از طریق دانش بومی و دانش‌بنیان‌ها تامین می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد