تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۶۰۳۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فلاحتی مطرح کرد:

گمرک یزدان در انتظار چراغ سبز دولت

می متالز - نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس با بیان اینکه راه اندازی گمرک یزدان راهی برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه بوده که می‌‎توانیم از این مسیر با بیش از ۱۳ کشور تعاملات اقتصادی برقرار کنیم، گفت: با وجود تأکید مسوولان ذی‌ربط اما هنوز راه اندازی گمرک در انتظار مصوبه هیأت دولت است.
گمرک یزدان در انتظار چراغ سبز دولت

به گزارش می متالز، فرهاد فلاحتی با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی در کشور به ویژه در شرایط تحریمی، تصریح کرد: گمرک یزدان واقع در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی هم مرز با کشور افغانستان بوده که متأسفانه از این ظرفیت مناسب اقتصادی با وجود دستور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان وزارت خارجه هنوز راه اندازی نشده است.

 

امنیت بازارچه مرزی و گمرک یزدان تضمین شده است

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی مسوولان وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی نیز امنیت این مرز را تضمین کرده‌اند، افزود: تقریبا همه عناصری که در راه اندازی بازارچه مرزی و گمرک مسوول هستند، راه اندازی گمرک را تأیید کرده‌اند.

فلاحتی ادامه داد: در صورت بازگشایی این مرز ایران فقط با کشور افغانستان در ارتباط نخواهد بود بلکه این مسیر ترانزیتی، راهی برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و می‌توانیم با بیش از 13 کشور تعاملات اقتصادی برقرار کنیم.

 

باید به سمت توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه پیش رویم

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به سمت توسعه ارتباطات با همسایگان پیش رویم، افزود: این مهم باید در دستور کار دولت قرار گیرد و در صحن هیأت دولت به تصویب برسد تا دستگاه‌های اجرایی ملزم به راه اندازی گمرک یزدان شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: نباید تمام نگاه دولت معطوف به برجام و ارتباط با کشورهایی خاص باشد، بلکه می‌توان از این ظرفیت‌های موجود نیز به بهترین نحو بهره برد که متأسفانه تا کنون توجهات لازم در این راستا صورت نگرفته است.

عناوین برگزیده