تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۶۰۶۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حضرتی مطرح کرد:

شفاف‌سازی فعالیت های اقتصادی با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده ممکن می شود

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس معتقد است تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، عدالت مالیاتی، درآمدزایی، حمایت از تولید، کمک به صادرات و سرمایه گذاری را به دنبال دارد.
شفاف‌سازی فعالیت های اقتصادی با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده ممکن می شود

به گزارش می متالز، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس، گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده حدود 3 سال در کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از ابتدای مهر ماه در دستورکار صحن علنی قرار گرفت و تا ماده 8 آن به تصویب نمایندگان رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که ماده 9 لایحه مالیات برارزش افزوده -که درباره معافیت‌های مالیاتی است- برای نمایندگان ابهاماتی دارد، مقرر شد؛ موضوع معافیت‌های مالیاتی مندرج در مواد 9،10 و 11 به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود تا این مواد به منظور رفع ابهام و کاهش معافیت‌های مالیاتی اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه مواد 13 به بعد لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار کرد: ماده 13 این لایحه درباره سامانه‌های مالیاتی بوده که موضوع بسیار مهمی است چراکه نحوه اجرا و ضمانت اجرای مالیات بر ارزش افزوده به چگونگی استفاده از سامانه مالیاتی بستگی دارد.

 

تصویب لایحه  مالیات بر ارزش افزوده به صادرات کمک می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، عدالت مالیاتی، درآمدزایی، حمایت از تولید، کمک به صادرات و سرمایه گذاری را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوشنبه هفته جاری از صندوق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف دعوت به عمل آمده تا با حضور در کمیسیون مواد 9،10 و 11 لایحه مالیات بر ارزش افزوده ارجاعی از صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

عناوین برگزیده