تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۶۰۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رضایت جهانگیری از وضعیت فعلی بورس/ پیش بینی رشد اقتصادی مثبت و کنترل تورم

می متالز - معاون اول رئیس جمهور با اعلام عبور مردم ایران از دوران سخت، گفت: رشد اقتصادی مثبت و نرخ تورم کنترل خواهد شد و بورس نیز از رشد مناسبی برخوردار است.
رضایت جهانگیری از وضعیت فعلی بورس/ پیش بینی رشد اقتصادی مثبت و کنترل تورم

به گزارش می متالز، اسحاق جهانگیری با حضور در مراسم روز جهانی استاندارد گفت: علی رغم اعمال تحریم های شدید آمریکا شرایط اقتصادی ایران به سمت ثبات و بهتر شدن حرکت می‌کند. این در حالی است که آمریکایی ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده بودند.

وی افزود: شاخص های کلان اقتصادی نوید بهبود را می‌دهد و گزارش هایی که از تک تک بنگاه های اقتصادی وصول شده آن را تأیید می‌کند. البته شرایط سخت تحریم و بنگاه های مشکل دار وجود دارند اما دشمنان فکر می‌کردند با این حرکات، اقتصاد ایران را دچار فروپاشی کرده و به سمت متلاشی شدن پیش می‌رود. در حالی که مردم ایران از این دوران سخت عبور کرده و اقتصاد به سمت ایجاد شغل، تولید و رونق پیش می‌رود.

این مقام مسوول ادامه داد: رشد اقتصادی مثبت خواهد شد، نرخ تورم به سمت کنترل شدن حرکت می کند و بورس نیز از رشد مناسبی برخوردار است. ضمن اینکه شاخصه های اقتصادی رشد جهشی را نشان داده که در آینده نمودار خواهد شد. می‌توانیم شرایط بهتری را ترسیم کنیم. به فعالان اقتصادی پیام می‌دهیم هرچه محیط بین الملی حاکم بر اقتصاد به سمت باثبات شدن پیش برود، می‌توانیم با تعامل کار را جلو ببریم.

وی افزود: منطقه خاورمیانه با مسائل جدی روبرو است و امروز درگیر مسائلی شده که می‌تواند یک ذره غفلت درآنها به یک مسئله خطرناک منجر شود پس باید با تدبیر حرکت کرد.  مسئولان سیاسی کاملاً در این بخش نظارت داشته و کنترل های لازم را صورت می‌دهند تا هم در منطقه اتفاقی رخ ندهد و هم در سطح بین المللی فشار بر اقتصاد کاهش پیدا کند، امیدوار هستیم به نقطه مطلوب برسیم.

جهانگیری گفت: گاهی تصور می شود چون در دوران تحریم هستیم همه چیز به صورت طبیعی پیش می رود. در حالی که احساس وظیفه یک نکته مهم است و اگر دشمنان بخواهند برای ایران ایجاد محدودیت کنند، فعالان اقتصادی باید با تمام توان وارد میدان شده و به این تهدیدها توجهی نکنند به این معنا که باید دشمنان را از صحنه کنار گذاشت نه اینکه از صحنه کنار رفت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده