تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۶۱۰۲۵

بهره‌برداری سیستم جدید علائم الکتریکی در راه‌آهن اصفهان

می متالز - با توجه به توسعه خطوط ایستگاه سیستان در راستای پروژه دوخطه بافق – زرین‌شهر، سیستم علائم الکتریکی ایستگاه نیز توسعه و نوسازی شده و هم‌اکنون به بهره‌برداری قطعی رسیده ست.
بهره‌برداری سیستم جدید علائم الکتریکی در راه‌آهن اصفهان

به گزارش می متالز، سید رضا سادات حسینی گفت: با توجه به توسعه خطوط ایستگاه سیستان در راستای پروژه دوخطه بافق–زرین‌شهر، سیستم علائم الکتریکی ایستگاه نیز توسعه و نوسازی شده و هم‌اکنون به بهره‌برداری قطعی رسیده است.

سادات حسینی افزود: این ایستگاه با 29 سوزن علائمی و 4 بلاک علائمی در طرفین، در مدت زمان 3 ماه مطابق با پیشرفت عملیات زیربنایی طرح دو خطه و با استفاده از تجهیزات قدمی و استوک و با صرفه‌جویی چشم‌گیر در هزینه‌ها به اتمام رسید که بااتصال کامل خطوط  این ایستگاه به ایستگاه‌های فیروزه و خیرآباد در آینده نزدیک، تردد قطارها با سیستم علائم الکتریکی و با ایمنی و سرعت بیش‌تری انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با هزینه تقریبی بالغ بر 3 میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات جاری اداره کل راه آهن اصفهان، به‌اتکای توانمندی شرکت‌های داخلی به اتمام رسیده و علائم الکتریکی جدید ایستگاه در سرویس بهره‌برداری قرارگرفته است.

مدیر کل راه‌آهن اصفهان یادآور شد: تجهیز و نوسازی سیستم‌های علائم این محور با حفرکانال  به طول 3هزار و 363 متر مکعب، 11 هزار متر طول کابل‌کشی و به‌روزرسانی کلیه نقشه‌های اینترلاکینگ انجام پذیرفت.

سادات حسینی گفت: مزایای این پروژه را رفع نواقص و از بین رفتن برخی مشکلات در محورهای مجهز به سیستم علائم الکتریکی، افزایش سرعت بازرگانی، ایمنی سیر  و حرکت، سهولت در امر نگهداری و تعمیرات علائمی آن و درنهایت تلاش برای جاری‌سازی سیاست‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی برشمرد.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده