تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۶۱۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایت قاطع از سرمایه‌گذار و کارآفرینان ضروری است

می متالز - رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: سرمایه‌گذار و کارآفرین باید مورد حمایت قاطع مجموعه مسوولان و بدنه اجتماعی قرار گیرند.
حمایت قاطع از سرمایه‌گذار و کارآفرینان ضروری است

به گزارش می متالز، عطا جویا ظهر امروز در پنجمین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج که به منظور بررسی روند بازرسی دفاتر مالی واحدهای صنعتی توسط حسابرسان سازمان تامین اجتماعی و اتخاذ تصمیم برای رفع ایرادات برگزار شد با انتقاد از نحوه بررسی دفاتر مالی واحدهای صنعتی توسط حسابرسان تامین اجتماعی اظهار کرد: به بازرسی معترض نیستیم و بر این باوریم که باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: اما این امر هم در ذات خود دارای چارچوب‌های منطقی است و انحراف از آن موجب تحمیل زیان‌های گسترده به اعتماد عمومی، نگرش جامعه به قانون و فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

وی افزود: در بازرسی باید دنبال تخلف رفت نه به بهانه بازرسی مشکل آفرینی نمود برای نمونه یک فرد به مدت محدود یک‌روزه در یک واحد صنعتی اقدام به خالی نمودن بار نموده و وجه دستمزد وی در دفاتر ثبت می‌شود.

وی اذعان داشت: بازرسان تامین اجتماعی در زمان بازرسی به بهانه‌ بیمه ننمودن فرد مذکور برای واحد اقتصادی پرونده تخلف تشکیل داده و به انواع مختلف آنها را جریمه می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج تصریح کرد: سرمایه‌گذار و کارآفرین باید مورد حمایت قاطع مجموعه مسوولان و همچنین بدنه اجتماعی باشد تا بتواند نقش خود در اشتغال، تولید، تجارت و .... را بازی نماید اما باعث تاسف است که در جامعه ما یا آنها را ظالم و مستکبر معرفی می‌نماییم و یا به بهانه‌های مختلف آنها را مورد فشار قرار می‌دهیم و تا این فرهنگ و نگرش عوض نشود به هیچ‌جایی نمی‌رسیم.

جویا در ادامه اظهار کرد: وقتی که به سرمایه‌گذار احترام نگذاریم و کارآفرین را رانت جو بدانیم قاچاق و پولشویی رشد می‌کند.

عناوین برگزیده