تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۶۱۹۰۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان در اصفهان برگزار شد

آخرین فناوری در حوزه‌ سازه و نما در یک نمایشگاه

می متالز - بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان با حضور مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در پل «شهرستان» اصفهان برگزار شد.
آخرین فناوری در حوزه‌ سازه و نما در یک نمایشگاه

به گزارش می متالز، بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان با حضور بیش از ۱۳۰شرکت از ایران و نمایندگانی از چین، ترکیه و روسیه که نوین‌ترین و پیشرفته‌ترین برنامه‌ها و طرح‌های خود را در ۳حوزه فناوری‌های نوین، سازه‌ها و نماها ارائه کرده‌اند، پنجشنبه گذشته برگزار شد.
ده‌ها شرکت بزرگ داخلی از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، فارس، یزد، قزوین، قم و کرمان و نمایندگان محصولات خارجی، صنعتگران و مهندسان بخش‌های گوناگون حوزه ساخت‌وساز و همچنین وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با صنعت ساخت‌وساز کشور در این نمایشگاه حضور داشتند.
در این نمایشگاه انواع طرح‌های سبک‌سازی ساختمان، مجتمع‌سازی، سازه‌های فلزی، سازه‌های بتنی و پیش‌ساخته، فنی‌مهندسی، نظارت، طراحی و دکوراسیون داخلی، ساختمان‌های هوشمند، بهینه‌سازی انرژی، در و پنجره، آسانسور، پله برقی و بالابرها، پروفیل و آلومینیوم، عایق‌ حرارتی و صوتی، تهویه و تاسیسات ساختمانی، لوله و پلیمر، کاشی و سرامیک، شیرآلات، تجهیزات و طرح‌های نوین ساختمانی ارائه شد.

 

سبک‌سازی و مقاوم‌سازی

این نمایشگاه با هدف کمک به رونق ساخت‌وساز، شناخت توانمندی‌ها و کمبودهای صنعت ساختمان، آشنایی با پیشرفت‌های روز این صنعت در ایران و جهان، توسعه سبک‌سازی، مقاوم‌سازی و ساختمان‌سازی کشور، اشتغالزایی و ایجاد فضای اقتصادی و تجاری ویژه برای رویارویی شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات، تجهیزات، مصالح، خدمات و فناوری صنعت ساختمان و عمران برگزار شد.
نمایشگاه امسال بخش‌های گوناگونی را در خود جای داد و در حوزه «سبک‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان»، شرکت‌کنندگان از سازه‌ها و خانه‌های پیش‌ساخته، انواع عایق‌های رطوبتی و حرارتی و انواع دیوارها، جداکننده‌ها و سقف‌های پیش‌ساخته رونمایی کردند.

 

تولیدات و محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه

در بخش «تولیدات و محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه» نیز شاهد نمایش کابینت آشپزخانه، شیرآلات ساختمانی، دکوراسیون مدرن، نمای داخلی، انواع کفپوش، پوشش ساختمانی، رنگ و انواع کاغذهای دیواری و نرده، حفاظ، پله و جان‌پناه بودیم.
در بخش «نما و پوشش‌های خارجی ساختمان» نیز دستاورد شرکت‌ها در بخش پوشش سقف و دیوارهای بیرونی، انواع در و پنجره و عایق‌های حرارتی در معرض بازدید عمومی قرار گرفت.
«مصالح اولیه ساختمانی» بخش دیگر این نمایشگاه بود که به ارائه دستاورد شرکت‌ها در حوزه‌های بلوک، بتن، آجر و سفال، گچ و سیمان و آهن و فولاد پرداخت.

 

برنامه‌های جانبی

برگزاری چندین همایش و نشست علمی‌آموزشی با حضور مهندسان، صاحب‌نظران و استادان دانشگاه‌ها و مقامات مرتبط، از برنامه‌های جانبی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان بود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: گرچه نمایشگاه صنعت ساختمان باید با حضور شرکت‌های بیشتری برگزار می‌شد اما به‌دلیل کمبود فضا، این امکان وجود نداشت. البته با بهره‌برداری از محل جدید نمایشگاه بزرگ اصفهان در منطقه روشن‌دشت، نمایشگاه بین‌المللی جامع ساختمان، سال آینده به‌طور گسترده‌تر برگزار می‌شود.
علی یارمحمدیان در آیین گشایش این نمایشگاه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۰رویداد اقتصادی در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شده و تا پایان سال نیز ۵۸ رویداد اقتصادی دیگر برگزار خواهد شد.
وی برگزاری این نمایشگاه‌ها در استان و کشور را نشانه تاب‌آوری اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این‌ نمایشگاه‌ها گره‌گشای مشکلات حوزه ساختمان و نقطه عطفی برای توسعه بیشتر این صنعت باشد.
در آیین پایانی بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان از تمبر یادبود آن نیز رونمایی شد. بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان در مساحتی افزون‌بر ۹هزارو۵۰۰مترمربع در محل برپایی نمایشگاه‌های استان در پل تاریخی شهرستان اصفهان برگزار شد.

عناوین برگزیده