تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۶۲۳۰۱
سرویس خبر : انرژی
قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی:

دو سکوی پارس جنوبی همزمان به خلیج فارس رفتند

می متالز - قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، با شناور FLB۱۲۴ همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.
دو سکوی پارس جنوبی همزمان به خلیج فارس رفتند

به گزارش می متالز، علی‌اصغر صادقی اظهار کرد: سکوی اصلی ۲۳ و سکوی اقماری ۲۴B برای نصب در موقعیت مخزنی خود در میدان مشترک پارس جنوبی، با شناور  FLB۱۲۴ همزمان راهی آب‌های خلیج فارس شدند.

وی افزود: عملیات انتقال هم‌زمان این دو سکوی گازی مقرر بود هفته آینده انجام شود، اما با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های مختلف عملیاتی در بخش کارفرما و پیمانکار پروژه، انتقال این دو ابرسازه ٢٥٠٠ تنی زودتر از موعد پیش‌بینی شده انجام شد و شناور FLB۱۲۴ حامل دو سکوی دریایی ۲۳ و ۲۴B بعدازظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ مهرماه) از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر حرکت کرد.

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بیان کرد: عملیات اجرایی نصب این دو سکو مطابق برنامه زمان‌بندی پس از پایان عملیات آماده‌سازی و استقرار شناور نصاب HL۵۰۰۰ در بلوک مخزنی این طرح، با اختلاف یک هفته نسبت به هم به‌زودی آغاز می‌شود.

صادقی گفت: تولیدات گازی این دو سکو که در مجموع معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی باقی‌مانده هدفگذاری شده این طرح بوده و پس از پایان عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با تزریق به شبکه سراسری بخشی از سوخت مصرفی زمستان سال جاری را تأمین خواهد کرد.

عناوین برگزیده