به گزارش می متالز، این کشتی که توسط فرانسوی ها ساخته و توسط یونانی ها تکمیل شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت سازمان بنادر و دریانوردی برای راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به دوحه قطر در آب های بندری بوشهر لنگر انداخته است.
این کشتی قابلیت حمل ترکیبی بیش از ۲ هزار تن بار بسته بندی شده در کانتینر و تا یک هزار و ۷۰۰ نفر مسافر را دارد.
گرند فری با استفاده از ۴ موتور و سرعت ۲۰ گره دریایی مسیر بوشهر دوحه را ۱۲ ساعته طی می کند.
رضا رحمانی در جریان این بازدید ضمن گفتگو با سرمایه گذاران و دست اندرکاران مرتبط، در جریان مهمترین مسایل و مشکلات پیش روی این کشتی مسف برای راه اندازی و فعال شدن خط کشتیرانی بوشهر دوحه قرار گرفت.
تامین سوخت مهمترین دغدغه این کشتی برای آغاز به کار و افتتاح خط کشتیرانی بوشهر به دوحه قطر گفته شده است.
گفتنی است که بندر بوشهر به سمت جذب سرمایه گذاری برای توسعه بندری حرکت کرده است و در این راستا علاوه بر ترانزیت و گردشگری، احداث پایانه های کانتینری، احداث پایانه های کالاهای فله و جنرال کارگو(چند منظوره) و خدمات مکمل بندری از دیگر فرصت های سرمایه گذاری است.